استاندار قزوین بیان کرد؛

همراهی مردم عامل تسریع در بازسازی عتبات عالیات

۱۳۹۶/۱۲/۰۵ - ۱۲:۵۹:۴۵
کد خبر: ۶۸۱۲۴۴
همراهی مردم عامل تسریع در بازسازی عتبات عالیات
استاندار قزوین همراهی و جلب اعتماد مردم را به عنوان عامل مهمی جهت بازسازی عتبات عالیات ذکر و بر لزوم تحقق این امر تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، "عبدالمحمد زاهدی" استاندار قزوین در نشست ستاد بازسازی عتبات عالیات استان که در استانداری قزوین برگزار شد با تاکید بر نقش مردم در بازسازی عتبات عالیات اذعان کرد: همراهی و جلب اعتماد مردم، روند بازسازی عتبات عالیات را سرعت می بخشد که باید در این راستا نلاش کنیم.

وی اشاره به هزینه های طرح توسعه طفلان مسلم (ع)، افزود: باید تلاش کنیم هزینه های این طرح عمدتا با کمک های مردمی صورت گیرد که این مهم با جلب اعتماد و ارائه گزارش به مردم ممکن خواهد بود.

استاندار قزوین خاطر نشان کرد: براساس قانون نمی توان هزینه های استان را خارج استان و یا کشور صرف کرد اما می توان با راهبردها و روشهای دیگر به اجرای این پروژه کمک کرد.

وی همچنین گفت: در سفر آذرماه خود به کشور عراق و شهرستان مصیب استان حله کاملا تفاوت ها را در فعالیت های عمرانی و بهداشتی این استان احساس کردیم که این نشان از فعالیت های قابل توجه گروه ستاد بازسازی عتبات عالیات قزوین دارد.

استاندار قزوین ادامه داد: فعالیت ستاد بازسازی عتبات عالیات قزوین در عراق کاملا محسوس است و این فعالیت ها جای تقدیر دارد.

وی با بیان اینکه با کلیات طرح توسعه حرم طفلان مسلم (ع) که توسط ستاد بازسازی عتبات قزوین دنبال می شود موافق هستیم، افزود: در خصوص این طرح و بخش های مختلف آن باید بررسی هایی صورت گیرد و کار اجرایی مربوط به آن را سرعت ببخشیم.

استاندار قزوین افزود: می توان با برگزاری همایشی مشارکت بخش خصوصی و ظرفیت های اتاق بازرگانی را برای این طرح جذب کرد.

وی ادامه داد: دستگاه ها نیز باید همکاری و مساعدت لازم را برای اعزام نیروها با ستاد بازسازی عتبات عالیات داشته باشند و برای حمل و نقل نیز حداقل دستگاه های دولتی، شهرداری ها و سازمان حمل و نقل حداقل تا مرز ایران و عراق جابه جایی نیروها را برعهده گیرند.

زاهدی با اشاره به منابع مالی اجرای طرح توسعه حرم طفلان مسلم (ع)، گفت: می توان طی چهار سال 200میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز این طرح را از محل نذورات مردمی فراهم ساخت و همچنین برای ساخت حسینیه قزوینی ها در مسیب عراق نیز باید هیات امنایی متشکل از سمت های حقوقی و حقیقی در استان تشکیل شود.

وی افزود: می توان استودیویی نیز برای اطلاع رسانی و استقرار تیم صدا و سیما تهیه کرد تا مردم در جریان فعالیت های این ستاد و اقدامات آن قرار گیرند.

استاندار قزوین گفت: می توانیم در صدور خدمات فنی و مهندسی و زمینه های تولیدی و سرمایه گذاری در مناطقی چون کربلا ومصیب اقدام کنیم و در بسط مراودات فرهنگی و هنری نیز باید تلاش کرد دانشجویان عراقی جذب مراکز دانشگاهی قزوین جذب شوند.

وی با اشاره به لزوم جذب گردشگران درمانی از عراق برای قزوین، افزود: باید یک موسسه تورگردان که بتواند در عراق اطلاع رسانی داشته باشد راه اندازی شود تا بتواند اطلاعات لازم را برای جذب توریست درمانی در کشور عراق را به شهروندان این کشور ارائه کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین نیز در این نشست گفت: در سالهای گذشته خدمات نظام مهندسی قزوین را در عراق راه اندازی کردیم که متاسفانه بعد از ناآرامی های بوجود آمده در این کشور این موضوع راکد ماند.

علی فرخزاد افزود: امروزه با بازگشت آرامش به عراق زمینه برای فعالیت مهندسان استان در این کشور فراهم است و می توان ورود خوبی در زمینه ارائه خدمات مهندسی در این کشور داشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز