سرریز دو سد"تنگ حمام" و "زاگرس" در کرمانشاه

۱۳۹۶/۱۲/۰۵ - ۱۴:۰۰:۱۳
کد خبر: ۶۸۱۳۰۰
سرریز دو سدتنگ حمام و زاگرس در کرمانشاه
86 میلیون مترمکعبی بارش‌های اخیر برای هشت سد دردست بهره‌برداری استان بر آورد شده که دو سد "زاگرس" و "تنگ حمام" در آستانه سرریز هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ کیاست امیریان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با بیان مطلب بالا، افزود: بارندگی‌های خوب هفته گذشته در کرمانشاه حدود 86 میلیون مترمکعب آورد برای هشت سد استان به همراه داشت.

وی ادامه داد: ذخیره سدهای کرمانشاه با احتساب این میزان آورد حدود 744 میلیون مترمکعب است که معادل 89 درصد ظرفیت سدهای استان و ذخیره مناسبی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه از سرریز سد "سلیمانشاه" به دلیل بارندگی‌های اخیر هم یاد کرد که مخزن 48 میلیون مترمکعبی این سد پر شد و افزود: دو سد زاگرس و تنگ حمام نیز در آستانه سرریز هستند.

امیریان ادامه داد: سد گاوشان که یکی از بزرگ‌ترین سدهای استان و از منابع مهم تامین آب شرب است نیز وضعیت ذخیره خوبی دارد.

وی افزود: با تداوم بارش‌ها ذخیره سایر سدهای استان نیز افزایش یابد و آورد سامانه بارشی فعلی نیز ظرف چند روز آینده برای سدهای استان مشخص خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه میانگین بارش‌های استان از ابتدای سال آبی جاری تا امروز (پنجم اسفند) را 276 میلی‌متر اعلام کرد که نسبت به پارسال 29.5 درصد رشد و نسبت به میانگین بلندمدت 6.2 درصد کاهش داشته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز