تشریح برنامه‌های «هفته سلامت مردان» در کرمانشاه

۱۳۹۶/۱۲/۰۵ - ۱۵:۲۴:۳۸
کد خبر: ۶۸۱۳۶۷
تشریح برنامه‌های «هفته سلامت مردان» در کرمانشاه
بسیاری از خطرات بهداشتی که سلامت مردان را تهدید می‌کند، قابل پیشگیری است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛  دکتر ابراهیم شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه و رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه با بیان مطلب بالا، افزود: بسیاری از خطرات بهداشتی که سلامت مردان را تهدید می‌کند، قابل  پیشگیری است .

 وی ادامه داد: مردان قادرند  تنها با کمی تغییر در شیوه زندگی هم عمر طولانی‌تری داشته باشند و هم سالم‌تر زندگی کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه و رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: پویش هفته ملی "سلامت مردان ایران"، همه ساله در هفته اول اسفندماه با هدف اطلاع‌رسانی و حساس سازی گروه‌های مختلف جامعه در مورد اولویت‌های سلامت مردان برگزار می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: به دلیل اهمیت و شیوع کم تحرکی در جامعه و تاثیر آن بر کلیه ابعاد سلامت افراد و نقش آن در افزایش بیماری های قلبی عروقی و سرطان ها و عوامل خطر مهمی مانند چاقی و چاقی شکمی، فشارخون بالا، دیابت و سایر بیماری ها ومشکلات روانی اجتماعی و اسکلتی عضلانی به ویژه در مردان، ورزش و فعالیت بدنی به عنوان محور اصلی پویش سلامت ملی مردان در سال جاری انتخاب شده است.

دکتر شکیبا ادامه داد: ۳۰ دقیقه ورزش با شدت متوسط در ۵ تا ۷  روز هفته برای حفظ سلامتی و پیشگیری از بیماری‌ها توصیه می‌شود.

وی افزود: ورزش و فعالیت بدنی می‌تواند خطر حمله قلبی، مغزی، فشارخون بالا و افزایش کلسترل خون را به طور محسوس کاهش دهد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: ارائه خدمات در پایگاه‌های سلامت استان کرمانشاه در قالب بسته خدمات نوین انجام می‌‌گیرد و  بررسی تناسب اندام و مشاوره برای لاغری، اضافه وزن، چاقی و چاقی شکمی، مشاوره تغذیه جهت اصلاح الگوی غذایی، مشاوره و ارائه نسخه ورزشی برای بهبود فعالیت بدنی تحرک، ارائه مکمل ویتامین D رایگان، اندازه‌گیری فشارخون، قند و چربی خون و خطر سنجی سکته قلبی و مغزی، بررسی و مشاوره سلامت روان و غربالگری سرطان‌های پستان و دهانه رحم برای زنان و سرطان روده بزرگ برای مردان و زنان  در قالب این بسته خدمت برای میانسالان یعنی زنان و مردان ۳۰ تا ۶۰ ساله در تمام پایگاه‌های سلامت استان کرمانشاه و به صورت رایگان ارائه می‌شود.

گفنی است، محورهای  اطلاع‌رسانی در  هفته ملی سلامت مردان  شامل نقش فعالیت بدنی در سلامت همه گروه‌های سنی و جمعیتی، نقش ورزش در کنترل عوامل خطر بیماری قلبی عروقی با تاکید بر چاقی شکمی به عنوان زنگ خطر سلامت مردان، سلامت مردان، سلامت خانواده، ورزش همگانی  و  محیط زندگی حامی فعالیت بدنی، محیط کار حامی فعالیت بدنی،  نقش ورزش درسلامت روانی و اجتماعی مردان و نقش ورزش در سلامت اسکلتی عضلانی مردان است.

شعار امسال هفته ملی سلامت مردان ایران نیز "ورزش کلید طلایی سلامت مردان است".

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز