رییس کل دادگستری استان قزوین:

ارزش مدیران به میزان عدالت‌ و تعهدشان است

۱۳۹۶/۱۲/۱۰ - ۱۳:۴۶:۳۲
کد خبر: ۶۸۳۵۷۰
ارزش مدیران به میزان عدالت‌ و تعهدشان است
حجت الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی گفت: عدالت‌ و تعهد دو مولفه مهم در سنجش ارزش مدیران است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین "نورالله قدرتی" رییس کل دادگستری استان قزوین در جمع تشکل های دانشجویی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) اظهار کرد: ارزش مدیران را می توان با دو مولفه مهم عدالت‌ و تعهد سنجید که امیدواریم همه آنها پایبند به این مقوله ها باشند.

وی ادامه داد:عدالت مقوله ای است که بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی به خاطر آن پا به میدان گذاشتند و به مبارزه برخاستند و مردم و شهدای انقلاب نیز به آن لبیک گفتند چون جامعه از آن حکومت استبدادی و سراسر بی عدالتی به ستوه آمده بود.

رییس کل دادگستری استان قزوین افزود: هر جامعه برای تعالی و رشد نیاز به دو بال دارد، بال اول رشد و توسعه و بال دوم عدالت است و می بایست این دو بال به صورت هماهنگ و هم سو به سمت مقصد پیش بروند در غیر این صورت شاهد رشدی نامتوازن در جامعه خواهیم بود که رهبر فرزانه انقلاب نیز اخیرا در سخنانی به آن اشاره داشتند و از مسوولان گله مند بودند.

حجت الاسلام قدرتی خاطر نشان کرد: سه عنصر از مشترکات جوامع بشری است که هر جامعه ای به آن نیازمند است و آن سه عنصر امنیت، عدالت و رفاه اقتصادی است.

این مقام قضایی گفتمان مشترک در جامعه را ضروری دانست و تصریح کرد: اگر بخواهیم در هر موضوعی به یک ثمره درست برسیم می بایست در جامعه یک گفتمان مشترک داشته باشیم و اگر هر کس خواسته ای مجزا با دیگران داشته باشد به تعریف واحدی از یک خواسته نخواهیم رسید و از هدف دور خواهیم شد.

رییس کل دادگستری قزوین به نظم حاکم بر عالم هستی اشاره و اظهار کرد: یکی از صفات خدای متعال عادل است و بر همین اساس است که نظام تکوین و نظام تشریع به عدالت به وجود آمده است به عبارتی نظام هستی بر اساس عدالت الهی خلق شده است.

حجت الاسلام قدرتی افزود: خداوند امر کرده است که در همه ابعاد زندگی بشر عدل و احسان در اولویت قرار گیرد و این امر تنها در نگاه اجتماعی محدود نشود و نسبت به خود نیز این نگاه را داشته باشد.

این مقام قضایی استان عدالت را یک سنت الهی دانست و تصریح داشت: بر اساس آموزه های دینی حاکمان، مدیران و در راس آن دستگاه قضایی موظفند در مسیر عدالت حرکت کنند چون ارزش یک مدیر به میزان عدالتی است که در قضاوت هایش، صحبت هایش و از همه مهم تر رفتارش دارد.

رییس کل دادگستری قزوین بیان داشت: ثبات حکومت ها و دولت ها به میزان عدالتشان است نه میزان رشد و توسعه آنها و در عدالت باید اقتدا به سنت الهی کرد و اگر ما نتوانیم عدالتی که مد نظر امام خمینی(ره) و شهداء انقلاب بوده در جامعه گسترش دهیم موجب موفقیت دشمنان شده ایم.

حجت الاسلام قدرتی با بیان اینکه تمام قوا می بایست در مسیر عدالت حرکت کنند، افزود: قوه مقننه اگر مقرراتی را تصویب می نماید باید در جهت تحقق عدالت باشد و باید توجه شود که تصویب مقررات منجر به ویژه خوار شدن برخی از افراد سودجو نشود.

مقام ارشد قضایی استان تصریح داشت: معیار اصلی قوه مجریه در اجرای قوانین نیز باید عدالت باشد و در دادن پست های دولتی و در اختیار گذاشتن امکانات به عدالت رفتار کند.

رییس کل دادگستری قزوین افزود: یکی از وظایف پنج گانه ای که در قانون اساسی برای قوه قضاییه تعریف شده است احقاق حق و تحقق عدالت است و قوه قضاییه از جمله قوایی است که نقش بی بدیل و کم نظیری می تواند در جهت تحقق عدالت داشته باشد به همین جهت دستگاه قضایی بیش از سایر قوا باید عدالت را اولویت خود قرار دهد زیرا تحقق عدالت از وظایف ذاتی قوه قضاییه است.

حجت الاسلام و المسلمین قدرتی تصریح داشت: برقراری عدالت در جامعه مانند یک پازل است که همه ما مسوولان باید برای تکمیل آن تلاش کنیم و بدانیم که اصلاح جامعه به دست مدیرانی است که از صفت عادل برخوردارند و تخصص و تعهد را نیز در این مسیر به همراه دارند.

رییس کل دادگستری استان قزوین در پایان بیان داشت: برای تحقق عدالت در جامعه اسلامی به قوانین کارآمد و مدیران متعد و متخصص نیاز داریم.

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز