چترنظارتی استاندارد بر تولید وعرضه مصالح ساختمانی مناطق زلزله‌زده

۱۳۹۶/۱۲/۱۳ - ۰۹:۲۵:۵۵
کد خبر: ۶۸۴۴۶۶
چترنظارتی استاندارد بر تولید وعرضه مصالح ساختمانی مناطق زلزله‌زده
اداره استاندارد بر تولید وعرضه مصالح ساختمانی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه چتر نظارتی انداخت.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمودرضا نیازی مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت: بخش عمده‌ای از مصالح ساختمانی مشمول مقررات استاندارد اجباری است.

وی افزود: با توجه به قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد هرگونه تولید، توزیع و تمرکز کالاهای مشمول استاندارد اجباری بدون داشتن پروانه استاندارد ممنوع بوده و به جهت صیانت از ایمنی و سلامت مردم با تولید و عرضه کنندگان مصالح ساختمانی غیر استاندارد برخورد خواهد شد.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت: اداره کل استاندارد برای کنترل کیفیت مصالح ساختمانی قابل عرضه در این مناطق برنامه‌های شده است.

نیازی ادامه داد: با توجه به ورود به مرحله اسکان دائم و افزایش تقاضا برای مصالح ساختمانی در مناطق زلزه‌زده، این اداره کل تمام توان کارشناسی خود را برای نظارت بر فرآورده‌های ساختمانی در مناطق زلزله زده به کار گرفته است.

وی افزود: اکنون در حوزه صنعت ساختمانی تعداد ۱۳۰ واحد تولیدکننده فعال در استان کرمانشاه تحت پوشش این اداره کل  است.

 مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت: با مشاوره‌های فنی و تخصصی کارشناسان ، برای ۲۸ قلم فرآورده ساختمانی مختلف که از پی تا سقف ساختمان را شامل می‌شود، تاکنون تعداد ۱۰۰ پروانه کاربرد علامت استاندارد، برای این فرآورده‌ها صادر و دارای اعتبار می‌باشد.

نیازی ادامه داد: طی بازرسی‌های میدانی کارشناسان استاندارد درایام اخیرازمناطق زلزله زده، مشخص شده است.

وی افزود: علاوه بر واحدهای دارای پروانه استاندارد تعدادی واحد کارگاهی نیز اقدام به تولید بتن آماده و سنگدانه مورد مصرف در بتن می‌کند.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت: به منظور بررسی و انطباق فرآورده‌های تولیدی  در این کارگاه‌ها با الزامات استاندارد، جلساتی با دستگاه‌های مرتبط اجرایی و نظارتی ازجمله استانداری در محل این اداره کل تشکیل شد.

نیازی ادامه داد: با عنایت به اینکه شرکت بنیاد بتن عمران آذران غرب در ایام اخیر با استقرار ۹ دستگاه بچینگ، اقدام به تولید زیادی بتن کرده است، مقرر شد این مجتمع تولیدی ضمن معرفی مدیر کنترل کیفیت برای هر کدام از این ۹ بچینگ مستقر در منطقه، تمامی نتایج آزمون های مربوط به تولیدات قبلی و تولیدروزانه خود را جهت بررسی به اداره کل استاندارد استان کرمانشاه ارسال کند. همچنین موظف است کلیه تجهیزات  آزمایشگاهی، خط تولید و پیمانه را کالیبراسیون کند.

وی افزود: در نشست با دستگاه‌های ذی‌ربط مقرر شد به منظور گسترش چتر نظارتی، جلوگیری از عرضه کالاهای فاقد نشان استاندارد و کنترل کیفیت مصالح ساختمانی مورد استفاده دربازسازی مناطق زلزله زده نسبت به نمونه برداری تصادفی از تولیدات واحدهای تحت پوشش اقدام و با تشکیل گشت مشترک، متشکل از کارشناسان (فرمانداری‌های مناطق، سازمان صمت، اتاق اصناف، اداره کل تعزیرات)، با محوریت  اداره کل استاندارد، ازواحدهای تولیدی منطقه ومصالح ساختمانی دپو شده، نمونه برداری راندمی انجام شود. ضمن اینکه  هزینه‌های مترتب ازجمله هزینه آزمون‌های تخصصی بر روی این نمونه‌ها، از محل بودجه مدیریت بحران استان،کرمانشاه با هماهنگی فرمانداران  شهرستان‌های منطقه زلزله زده پرداخت شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز