استاندار مرکزی:

حمایت اصولی از بخش کشاورزی اشتغال را به همراه دارد

۱۳۹۶/۱۲/۱۳ - ۱۳:۵۴:۳۱
کد خبر: ۶۸۴۶۹۲
حمایت اصولی از بخش کشاورزی اشتغال را به همراه دارد
استاندار مرکزی گفت: 70 درصد اراضی کشاورزی این استان فاقد سامانه آبیاری نوین است و با توجه به اقلیم نیمه خشک این منطقه نیاز است که به تجهیزات نوین آبیاری مجهز شود.

به گزارش برنا از اراک ، سید علی آقازاده  در آیین تقدیر از تولیدکنندگان نمونه بخش کشاورزی استان مرکزی در اراک، افزود: با وجود محدودیت در منابع آبی و زمین سالانه سه میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در این استان تولید می شود و بهبود مدیریت آب و تند کردن آهنگ استقرار سامانه های آبیاری نوین به منظور افزایش بهره وری در تولید کشاورزی این خطه ضروری است.

وی اظهار کرد: در صورت پوشش حداکثری سامانه ابیاری نوین در سطح اراضی کشاورزی این استان امکان افزایش تولیدان کشاورزی تا چهار و نیم میلیون تن در سال نیز وجود دارد.

استاندار مرکزی، کشاورزی و صنعت را 2 بال توسعه و پیشرفت این خطه دانست و ادامه داد: در سال های قبل بخش صنعت بیشتر از کشاورزی مورد توجه بوده است درحالیکه حمایت اصولی از بخش کشاورزی می تواند تولید ثروت و اشتغال بالایی را به همراه بیاورد.

آقازاده یادآور شد: این استان در زمینه تولید محصولات کشاورزی از کانون های صادرات محور است و از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی خاطر نشان کرد: حدود 90 هزار تولیدکننده در بخش کشاورزی فعالیت دارند که باید با نگاه علمی و مدیریت بهینه روز به روز اقربخشی بیشتری داشته باشند.

استاندار مرکزی ادامه داد: توجه ویژه به مطالبات، تامین نهاده ها، سم و کود و آموزش فعالان بخش کشاورزی از جمله عوامل افزایش تولید محصولات این بخش است و می طلبد برای افزایش تولید محصولات و جایگاه بخش کشاورزی حمایت و نظارت بیشتری در این بخش صورت بگیرد.

آقازاده ادامه داد: دخالت نابه جا در حوزه کشاورزی می تواند به مانعی برای افزایش تولید و توسعه این بخش تبدیل شود.

وی اعطای تسهیلات ارزان قیمت و سرمایه در گردش را کلید رفع مشکلات کشاورزان و افزایش تولید محصولات این بخش عنوان کرد و گفت: پرداخت تسهیلات با بهره بانکی بالا از مشکلات کشاورزان است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز