رییس کل دادگستری استان قزوین اعلام کرد:

ضعف باورهای دینی ریشه جرائم و آسیب های اجتماعی

۱۳۹۶/۱۲/۱۶ - ۱۳:۳۵:۱۸
کد خبر: ۶۸۶۱۱۹
ضعف باورهای دینی ریشه جرائم و آسیب های اجتماعی
رییس کل دادگستری استان قزوین از ضعف باورهای دینی به عنوان ریشه جرائم و آسیب های اجتماعی یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین "نورالله قدرتی" رییس کل دادگستری استان قزوین در بازدید از حوزه قضایی ضیاءآباد و در جمع نمازگزاران مسجد این شهر، گفت: یکی از معضلات و نگرانی های فعلی جامعه افزایش جرائم و آسیب های اجتماعی است که ریشه در ضعف باورهای دینی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی در ادامه افزود: ریشه بسیاری از جرائم و آسیب های اجتماعی که در جامعه وجود دارد ضعف باورهای دینی و اخلاقی است که لازم است مورد توجه مردم، جامعه و مسوولان قرار گیرد.

رییس کل دادگستری استان قزوین اظهار داشت: دستگاه قضایی به تنهایی قادر به کاهش جرائم و آسیب ها نیست و لازم است همه دستگاه ها و نهاد ها و مردم برای کاهش آسیب های اجتماعی به میدان بیایند.

حجت الاسلام قدرتی بیان داشت: اشتغال در دستگاه قضایی از جمله کارهای ارزشمند و به تعبیری می توان گفت عبادت است.

این مقام قضایی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در خصوص قوه قضاییه، اظهار داشت: رهبر فرزانه انقلاب در سخنانی بیان فرمودند که قوه قضاییه باید صد درصد انقلابی باشد.

رییس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: دستگاه قضایی باید کارآمد، قاطع در تصمیم گیری ها، قانون مدار، بدون اینکه تحت تاثیر جریانات سیاسی قرار گیرد، بدون اینکه حب و بغض ها را در کار خود دخالت دهد و بدون هیچ خوفی از فشارها در جهت احقاق حق و تحقق عدالت گام بردارد.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی خاطر نشان کرد: آفت دستگاه قضایی حب و بغض های فردی، گروهی، طایفه ای و حزبی است ولی دستگاه قضایی در کرسی قضاوت فراتر از جناح ها و گروه ها قرار دارد و بر اساس حق حکم می کند.

این مقام قضایی در ادامه افزود: همه ما در دستگاه قضایی باید تلاش کنیم بر اساس قانون، شرع، عقل و انصاف در بین مردم و به حق قضاوت کنیم و به فشارهای برخی افراد با نفوذ و سودجو و رفاقت ها توجه نکنیم.

رییس کل دادگستری استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: یک حکم و تصمیم عادلانه ارزش، فضیلت و برکاتش برای جامعه و مردم از چهل روز باران باریدن بیشتر است.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز