گوار و نظم آباد دو روستای هدف گردشگری اراک؛

بهار در اراک

۱۳۹۷/۰۱/۰۲ - ۲۳:۰۲:۵۷
کد خبر: ۶۸۶۲۵۲
بهار در اراک
به سراغ " اراک" می رویم، یکی از کلانشهرهای ایران و از بزرگترین شهرهای مرکز ایران و مرکز استان مرکزی ، چهارمین قطب صنعتی ایران که در کنار چهره خشن صنعت از هنر و فرهنگ غنی ای برخوردار است با دو روستای هدف گردشگری...

به گزارش برنا از اراک؛ بهار در راه است تا با تحفه سبز خود لباس بر تنِ طبیعتِ بی جانِ سرما زده کند؛ می آید تا باری دیگر این زنده شدن را با آیینی باستانی جشن بگیریم؛ می آید تا پای سفره هفت سینِ سلامتی با آیینه و قرآن و آب به استقبالش برویم.

به گزارش برنا از اراک؛ بهار را در استان مرکزی، استانِ امام و مفاخر و روستاهای تاریخی؛ بهار را در سرای امیرِکبیرمان جشن می گیریم.

شهرستان ساوه، تفرش، اراک، آشتیان، خمین، خنداب، دلیجان، زرندیه، شازند، کمیجان و محلات با ده ها جاذبه تاریخی و طبیعی میزبان مسافران نوروزی خواهد بود.

به سراغ " اراک" می رویم،  یکی از کلانشهرهای ایران و از بزرگترین شهرهای مرکز ایران و مرکز استان مرکزی ، چهارمین قطب صنعتی ایران که در کنار چهره خشن صنعت از هنر و فرهنگ غنی ای برخوردار است با دو روستای هدف گردشگری...

روستای گوار( روستای هدف گردشگری)

روستای گوار در 23 کیلومتری جنوب غربی شهر اراک، دهستان سده واقع شده است.

بعد از شهر سنجان و روستاهای ضامنجان و عقیل آباد نوبت به روستای گوار می رسد که درقلب منطقه ی قره کهریز جای گرفته است.

این روستا از آب وهوای بسیارمطلوب برخورداربوده و بسیار سرسبز است و دارای باغات وطبیعت زیبایی می باشد که درایام تعطیلات مردمان زیادی را به دامان طبیعت می کشاند. گوار بزرگترین روستای منطقه قره کهریز می باشد؛ آب معدنی عقیق درجنوب این روستا واقع است.

منطقه گردشگری خورزن و قشلاق با طبیعت بکر و دره ها و چشمه سارهای طبیعی در شمال این روستا از موقعیت بسیارمطلوبی برای گردشگری و تفریحات برخوردار است.

وجود باغات، قنوات، چشمه سارها درکنار بقعه مبارک امام زادگان قاسم وعلی از نوادگان امام حسن مجتبی علیه السلام هرساله پذیرای مسافران بسیاری می باشد.

روستای نظم آباد ( روستای هدف گردشگری)

‌منطقه نظم آباد در ضلع جنوب شرقی شهر اراک بوده و با توجه به آنکه در دامنه کوه قرار گرفته و مشرف به تالاب میقان و دشت اراک است.

روستا در 5کیلومتری جنوب اراک در بالای کوی صنعتی واقع شده است. این منطقه بر خلاف ظاهر خود دارای نشانه هایی از قدمت تاریخی بالایی است به گونه ای که آثاری همچون سنگ نگاره های تیمره در این منطقه قابل مشاهده است .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز