تاکید بر استفاده حداکثری از ظرفیت مرز رازی در تقویت اقتصاد شهرستان خوی

۱۳۹۶/۱۲/۱۸ - ۱۵:۰۳:۱۶
کد خبر: ۶۸۶۶۴۷
تاکید بر استفاده حداکثری از ظرفیت مرز رازی در تقویت اقتصاد شهرستان خوی
رئیس شورای شهر خوی در نشست مشترک با مجموعه مدیریتی دادگستری خوی گفت: مرز رازی یکی از مهمترین مزیت های نسبی شهر خوی در تقویت پایه های اقتصادی شهر بوده و باید از این ظرفیت مهم، با برنامه ریزی دقیق در جهت تقویت اقتصاد شهری استفاده کنیم.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، غلامعلی شریف در  نشست مشترک با مجموعه مدیریتی دادگستری خوی ضمن بیان این مطلب افزود: مرز رازی یکی از مهمترین مزیت های نسبی شهر خوی در تقویت پایه های اقتصادی شهر بوده و باید از این ظرفیت مهم، با برنامه ریزی دقیق در جهت تقویت اقتصاد شهری استفاده کنیم.

رئیس شورای شهر خوی گفت: استفاده مناسب از ظرفیت های شهر خوی می تواند مسیر مناسبی برای رشد و توسعه شهری باشد و طبیعتا مرز رازی از جمله پتانسیل هایی است که می تواند با ایجاد پویایی بیشتر در اقتصاد منطقه تاثیر مثبتی داشته باشد.

وی افزود: توجه به ایجاد جاذبه های گردشگری در آثار تاریخی و تلاش برای ارتقای شاخصه های گردشگری و توسعه صنعت توریسم در شهر خوی موضوعی است که مدتهاست در مجموعه شورای شهر و مدیریت شهری به بحث و بررسی گذاشته شده و همواره تلاش می کنیم تا در مصوبات شورای شهر و  اقدامات و پروژه های عمرانی شهرداری خوی این موضوع مد نظر قرار گیرد.

وی تاکید کرد: بررسی و ساماندهی وضعیت کلی تردد ناوگان تاکسی- ون های ترکیه و ایران در مسیر رازی و شهرهای دیگر استان آذربایجان غربی و شرقی از جمله مسائلی است که در مباحث مختلف بین شهروندان وشورای اسلامی شهر مطرح بوده و باید در جهت حمایت از ناوگان داخلی نحوه تردد تاکسی – ون های ترکیه در خارج از شهر خوی بعنوان خودروی مسافربری در شهرهای آذربایجان شرقی و اردبیل و جابجایی مسافرین ایرانی از این شهرها به شهر وان بازنگری کلی صورت بگیرد.

شریف همچنین تصریح کرد: نحوه توافق های صورت گرفته در خصوص تردد خودروهای ون ترکیه و ایران در مسیر مرز رازی و جابجایی مسافرین ایرانی و ترک قطعا می بایست مورد بررسی قرار گرفته و صدور مجوزهای تردد خودروهای ون ترکیه در شهرهای آذربایجان شرقی و اردبیل برای جابجایی مسافرین ایرانی و عدم امکان تردد تاکسی های ایرانی در خارج از شهر وان موضوعی است که باید مورد موشکافی و بازنگری قرار گیرد.

وی خاطر نشان ساخت: نقش مرز رازی در کاهش مسافت زمینی مسافرت به ترکیه، امنیت بیشتر مسیر، کاهش هزینه های مسافرت از جمله مولفه هاییست که در افزایش رو به رشد تردد مسافرین از مرز رازی موثر بوده و باید برنامه ریزی لازم برای افزایش رفاه مسافرین و گردشگران هم در مسیر رازی و هم در شهر خوی صورت بگیرد.

رئیس شورای شهر خوی گفت: اتخاذ راهکارهای قانونی برای بهره مندی مدیریت شهری خوی از منابع مالی  و عوارض توسط مدیریت شهری و استفاده از این منابع در بهسازی امکانات و افزایش رفاه گردشگران از مسائل دیگری است که باید تدابیر لازم برای آن اندیشیده شود.

رئیس شورای شهر خوی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم ساماندهی خودروهای شخصی مسافربری غیر مجاز گفت: طبیعتا تبعات اجتماعی، رفاهی و امنیتی برای شهروندان و امکان پیگیریهای بعد از حوادث ناگوار جاده ای مسائلی هستند می بایست در ساماندهی هر چه سریعتر این مساله به آنها توجه داشت.

وی گفت: همکاری و هماهنگی و استفاده از ظرفیت های دستگاه قضایی، مدیریت شهری، سازمان های مرتبط و پلیس راهور برای این ساماندهی ضروری بوده و با توجه به وجود پایانه بزرگ شهید درستی با امکانات و تجهیزات لازم، باید تلاش کنیم تا با تعویض پلاک و ساماندهی خوردهای مسافربری غیر مجاز شخصی، فعالیت های آنها از طریق پایانه شهید درستی صورت بگیرد.

شریف گفت: هیچ محدودیتی برای این نوع ساماندهی فعالیت خودروهای مسافربری شخصی غیر مجاز شناسایی شده  با پلاک خوی در پایانه شهید درستی وجود ندارد و قطعا با همکاری این اشخاص، گام های لازم برای آغاز این ساماندهی برداشته می شود.

رئیس شورای شهر خوی همچنین در ادامه تاکید کرد: مشکلات مساکن مهر و لزوم رسیدگی بیشتر به این پروژه ها با استفاده از ظرفیت های دادگستری موضوع دیگریست که باید نسبت به آن گام برداشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز