"عزیزپور"در آیین گردهمایی روسا و نواب رئیس هیئت‌های ورزشی لرستان:

رشد ورزش لرستان دردولت دکتر روحانی/ارتقای رتبه عملکردی دستگاه ورزش وجوانان استان/ایجاد تعادل وتوازن در سطح سرانه ورزشی شهرستانها

۱۳۹۶/۱۲/۲۸ - ۱۴:۰۹:۳۰
کد خبر: ۶۹۰۰۸۷
رشد ورزش لرستان دردولت دکتر روحانی/ارتقای رتبه عملکردی دستگاه ورزش وجوانان استان/ایجاد تعادل وتوازن در سطح سرانه ورزشی شهرستانها
"مدیرکل ورزش وجوانان لرستان " از پیش بینی برای افزایش سرانه ورزشی استان تامیزان 67سانتیمتر وایجاد تعادل وتوازن در سطح سرانه ورزشی شهرستانهاخبرداد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛علی یاور عزیزپور عصر روز یکشنبه درآیین گردهمایی روسا و نواب رئیس هیئت‌های ورزشی لرستان ،اظهار کرد: پیام این گردهمایی این است که  پشت صحنه ورزشکاری که پرچم کشور را برافراشته است گروه کثیری هستند که در این افتخار به عنوان مربی وهیئت سهیم بوده اند.

*افزایش سطح درآمدورزش استان

وی با اشاره به نظام و انضباط مالی ایجادشده  در دستگاه ورزش استان ،افزود: سال 93  در آمد ورزش استان از اجاره اماکن ورزشی کمتر از 100میلیون تومان بود ولی با توجه به  اجبار قانونی مبنی براینکه  مکانهای ورزشی باید به صورت مزایده اداره شوند تلاش کردیم تا  منابع آن دوباره به ورزش استان تزریق شود لذا در سه  سال پیاپی بیش از یک میلیارد و100 میلیون تومان وبعضا یک میلیارد و200 میلیون تومان وسال 96 نیز یک میلیارد و300میلیون تومان در آمد از مکانهای ورزشی به ورزش استان تزریق شده است.

*رشد ورزشکاران سازمان یافته استان

عزیزپور در ادامه با اشاره به رشد ورزشکاران سازمان یافته  در استان نسبت به سنوات گذشته ،خاطر نشان کرد: این اتفاق  به یمن هدایت روسای هیئت ها اتفاق افتاده است آنچنانکه این رشد از حدود 30 هزار نفر  در سال 93 به حدود 45هزار و425نفر در سال گذشته ودر سال 96هم به حدود 51 هزار نفر ورزشکار سازمان یافته رسیده ایم.

وی با بیان اینکه بحث ورزشکاران سازمان یافته در سطح کلان مورد توجه است و اگر تعداد ورزشکاران سازمان یافته استان عدد قابل توجهی باشد می توانیم چانه زنی کنیم  ،عنوان کرد: سال گذشته با 45 هزار ورزشکار سازمان یافته مطالبه ورزش استان رابیان کردم واین اتفاق افتاد ودر مرحله اعتباراتی که به هیئت های ورزشی استان دادند اعتبار هشتم کشور را کسب کردیم که افزایش این آمار حاصل زحمات روسهای هیئت های ورزشی شهرستانها است.

*کسب 1816عنوان قهرمانی

عزیزپور با اشاره به افزایش عناوین قهرمانی در طول زمان مدت مدیریت خود بر دستگاه ورزش استان ،گفت: در سال 93 تنها 634 نفر عناوین قهرمانی را برای ورزش استان  در رده های  اول ودوم وسوم سطوح ملی ومسابقات بین المللی وآسیایی وجهانی کسب کرده بودندولی در سال 94 این تعداد به 1114 عنوان افزایش پیدا کرد وسال  95  نیز به 1500 عنوان افزایش یافت ودر سال 96 تا کنون  این تعداد به 1816عنوان قهرمانی رسیده است  که برخی ازاین عناوین  برای اولین بار در ورزش استان رخ داده است  که همه این عناوین کسب شده نتیجه تلاشهای مسئولین هیئت های ورزشی ومربیان زحمتکش بوده است.

وی با بیان اینکه در بحث عناوین تیمی نیزافتخارات زیادی کسب شده است ، اضافه کرد:   در بحث میزبانی ها و اعزام به مسابقات  نیزافزایش چشمگیری داشته ایم.

*رشد ورزش استان در حوزه زیرساختها دردولت روحانی

مدیر کل روزش وجوانان لرستان در ادامه با اشاره به  رشد ورزش استان در حوزه  زیرساختها ،بیان کرد: در دولت اول دکتر روحانی نزدیک به 8 سانتیمتربه سرانه ورزشی استان  اضافه شد یعنی   نرخ روند رشد کمتر از 1سانتیمتر را نشان می داد؛از ابتدای تاسیس ورزش لرستان تا سال93  تنها  49 سانتیمتر سرانه ورزشی استان بود وحتی مکانهای  خاکی نیز جزسرانه ورزشی محسوب می شدولی در این فاصله زمانی با کسب کردن بخشی از این زمینهای خاکی سرانه ورزشی استان   به بیش از 57 سانتیمتر رسیده است .

 وی با بیان اینکه تلاش می کنیم تافاصله  این سرانه در دولت دوم دکتر روحانی با میانگین کشوری کم شود،ادامه داد:  پیش بینی ما این است که با توجه به پروژه های در دست احداث این سرانه به بیش از 65 سانتیمتر مربع برسد.

*10برابر شدن اعتبارات عمرانی شهرستانها

عزیزپور با اشاره به بحث اعتبارات عمرانی ادارت کل اداره ورزش استانها نیز گفت: اعتبارات عمرانی تخصیص داده شده به شهرستانها  به قضاوت مدیران ادارت ورزش شهرستانها در سال 96 نسبت به سال قبل بیش از 10 برابر رسیده وباعث شده است تا به شکل جدی فعالیت های  عمرانی در شهرستانها انجام شود.

وی اضافه کرد:  درسنوات  گذشته  اگر در شهرستانی 30  میلیون تومان اعتبار عمرانی داشتیم این اعتبار هم امانی انجام می شد ودر پایان سال ممکن بود این تخصیص کمتر شودولی  امسال در هر شهرستانی این 30 میلیون به 300 میلیون تبدیل شده است ؛همچنین اعتبار تجهیزات هم قبلا 10 میلیون بوده که الان  به 70 میلیون تومان وبعضا به 150 میلیون تومان رسیده است.

*ایجاد توازن وتعادل در  سرانه ورزشی شهرستانهای استان

وی با بیان اینکه  سرانه ورزشی ما نسبت به میانگین کشوری کمتر است ،افزود: این امر به مدیریت امروز اداره کل  ومدیران قبلی نیز بستگی ندارد ودر واقع  تجمیع کار است چون از ابتدای تاسیس اداره ورزش این عقب ماندگی تاریخی را داریم  ولی درتلاش هستیم  تا  یک توازن وتعادل  را براساس عدالت آمیزبودن سیاست هایمان وبا دامنه تغییرات منطقی در شهرستانها ایجاد کنیم  چون  الان سرانه ورزشی در یک  شهرستان 26 سانتیمتر و در شهرستانی دیگر 90 سانتیمتر است لذا بایستی تلاش کنیم تا به یک دامنه تغییرات منطقی در بحث توازن وتعادل در سرانه ورزشی دست یابیم.

*دستگاه برتر در حوزه های پژوهشی وفرهنگی

مدیرکل ورزش وجوانان لرستان ادامه داد: در  حوزه  پژوهش در سه سال متوالی جزء  دستگاه های  برتر کشور هستیم  همچنین در بحث مسائل اخلاقی وفرهنگی وحفظ ارزشها  ،در بحث ایثار وشهادت ، در حوزه حجاب وعفاف و روابط عمومی جزء دستگاه های برترکشور شده ایم.

  عزیزپور با اشاره به موفقیت دستگاه ورزش استان در امور اداری وارتقای همکاران وتبدیل وضعیت  آنها نیز،گفت: عملکرد موفق ورزش وجوانان استان با توجه به نیروی انسانی در حدود 150نفر با دستگاه هایی که بیش از 250 نیرو دارند قابل مقایسه نیست وحاضریم رقابتمان سنجیده شود.

وی گفت: بدهی های به جامانده به  رسانه ها ومطبوعات ،رستورانها همه پرداخته شده است و این دستگاه به کوچکترین فروشگاه ورسانه ایی بدهی ندارد.

*ارتقای رتبه از تیپ 3به تیپ 2

عزیزپور خاطر نشان کرد: درارزیابی وزارت ورزش و سازمان  برنامه ریزی استان  سال گذشته در بین دستگاه های استانی در بین 66دستگاه 42 بودیم والان  این رتبه به 20 رسیده است همچنین در رتبه بندی وزارت ورزش از تیپ سه به تیپ دو آمده ایم ودر  تیپ دو ازبین 11 استان از رتبه 11 به رتبه 6 رسیدیم .

*میزبانی ها متمرکز به مرکز استان نباشد

مدیرکل ورزش وجوانان لرستان با تاکیدبر لزوم توجه  هیئت های ورزشی به مسئولیت در ورزش وبحث بیمه ورزشکاران  ومسائل اخلاقی  وشرعی در ورزش  ،بیان کرد: از هیئت های ورزش انتظار داریم تا  مسابقات قهرمانی در سطح شهرستان  برگزار شود وروندحضور تیم منتخب شهرستان را در  مسابقات قهرمانی استان  در دستور کار قراردهند تا عدالت برقرار شود.

وی همچنین تاکید کرد: میزبانی متمرکز به مرکزاستان  نباشد وهیئت ها ی ورزشی در شهرستانها به کمک مدیران اداره ورزش وجوانان میزبانی مسابقات  را بپذیرند .

خبر: جودکی نژاد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز