سیدمهدی مقدسی در گفتگو با برنا شرایط تحقق شعار سال را تبیین کرد:

مسوولین شعار سال را تکرار نکنند شرایط تولید را تسهیل کنند

۱۳۹۷/۰۱/۰۸ - ۱۰:۰۹:۵۱
کد خبر: ۶۹۱۶۴۰
مسوولین شعار سال را تکرار نکنند شرایط تولید را تسهیل کنند
عضو فراکسیون امید مجلس درخصوص شعار سال جدید گفت: مسوولین می توانند مزیت های خرید کالای ایرانی را برای مردم شرح دهند اما نمی توانند به مردم بگویند هم گران بخرید هم بی کیفیت بنابراین لازم است تا سطح کیفی تولیدات داخلی افزایش یابد.

به گزارش برنا از اراک؛ سید مهدی مقدسی، نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مضمون اقتصادی شعارهای سال طی چند نام گذاری قبلی از سوی رهبری اظهار کرد: طی چندسال اخیر مفاهیم اقتصادی از موضوعات اولویت دار کشور بوده و حمایت از صنایع و ساخت داخل نیز یکی از بندهای اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود:امسال که حمایت از کالای ایرانی به عنوان شعار سال انتخاب شده است باید سلسله اقداماتی از سوی مسوولین به منظور حمایت از تولید داخلی صورت گیرد و تکرار شعار سال از طرف مسوولین کافی نیست. 

مقدسی ادامه داد: یکی از راهکارهای تحقق شعار سال، ترویج و تشویق خرید کالای ایرانی است اما خریداران هم حق انتخاب دارند و می بایست ذائقه مشتریان مدنظر قرار گیرد و بدین منظور باید کیفیت تولیدات نیز افزایش و قیمت تمام شده محصولات کاهش یابد. 

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر احترام به ذائقه مشتریان، تسهیل شرایط تولید برای تولیدکننگان داخلی را مهم ترین عامل در کاهش قیمت تمام شده محصولات دانست. 

مقدسی در ادامه گفت: مسوولین می توانند مزیت های خرید تولیدات ساخت داخل را برای مردم شرح دهند و تاثیر آن بر اشتغالزایی و رونق اقتصادی را تبیین کنند اما نمی توانند به مردم بگویند هم گران بخرید هم بی کیفیت بنابراین تولیدکنندگان باید با نظارت دولت به سمتی حرکت کنند که روز به روز کیفیت محصولات و شیوه بسته بندی شان ارتقا یابد؛ به سوی برندسازی حرکت کنند و قیمت تمام شده را هم کاهش دهند که این حمایت همه جانبه دولت را می طلبد.

تحقق شعار سال با شکست غول قاچاق ممکن می شود

وی افزود: یکی از راهکارهای ارتقای سطح تولیدات داخلی استفاده از ظرفیت شرکتهای دانش بنیان است تا نوآوری در تولید ایجاد شود اما مساله بسیار مهم در حمایت از تولید، مبارزه با قاچاق کالاست که هرچند دولت در این راستا طی دوسال اخیر قدم هایی را برداشته و تجهیزات گمرک را برای نظارت افزایش داده است اما اکنون لازم است تا گمرک، نیروی انتظامی، قوه قضائیه و ستاد مبارزه با قاچاق کالا  تدابیر لازم را نسبت به کاهش قاچاق کالا که کمر تولیدکننده را شکسته بیاندیشد.

مقدسی اظهار کرد: در کنار مبارزه با قاچاق کالا باید تا حد امکان از ورود کالاهایی که امکان تولید آن در داخل وجود دارد ممانعت به عمل آید و یا تعرفه واردات آن افزایش یابد.

وی ادامه داد: دولت با قوانین موجود هم می تواند حمایت لازم را از تولیدکنندگان داخلی داشته باشد بطور مثال قانون حداکثر استفاده از ظرفیت داخل در انجام پروژه ها قانون بسیار خوبی است.

نماینده مردم تهران در پایان اظهار کرد: هر اصلاحیه و پیشنهادی که دولت برای اصلاح قوانین تولید ارائه کند، اطمینان میدهم که مجلس شورای اسلامی از آن حمایت می کند.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز