استاندار خراسان رضوی:

حل مسائل اجتماعی نیازمند مشارکت مردم و خیران است

۱۳۹۷/۰۱/۱۸ - ۱۳:۱۴:۱۹
کد خبر: ۶۹۳۹۴۷
حل مسائل اجتماعی نیازمند مشارکت مردم و خیران است
استاندار خراسان رضوی در همایش طرح ملی فرهنگ میزبانی ایرانی، اسلامی با رویکرد گردشگری سلامت و معرفی سفیران اتیسم در مشهد مقدس حضور یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، علی رضا رشیدیان در این همایش گفت: حل مسائل جامعه بویژه معضلات اجتماعی و حوزه سلامت بدون مشارکت و استفاده از ظرفیت های مردمی ممکن نیست.

وی تصریح کرد: حضور تشکل های مردم نهاد ، خیرین و بخش های دولتی و عمومی دست اندرکار در حوزه اوتیسم و نیز گردشگری سلامت در این همایش خود مصداق آیه "تعاونوا علی البر و التقوی" که دعوت خداوند به کار خیر و تاکید بر همراهی و همکاری در این امور است.

 وی تصریح کرد: به طور قطع یکی از امور خیر حضور در مسئولیت های اجتماعی است و مسلما دولت به تنهایی نمی تواند همه مسائل اجتماعی را خود مدیریت و تدبیر کند و نیازمند همراهی ، همدلی ، همکاری و هم افزایی صمیمانه بخش های مختلف مردمی، خصوصی ،عمومی و دولتی هستیم .

وی اظهار کرد :این همدلی ، هم افزایی و هم پوشانی و در واقع مسئولیت های اجتماعی آحاد مردم برای زندگی بهتر که در کلام قرآنی به نام حیات طیبه آمده است ضرورتی اساسی است تا انسان ها بتوانند درآن استعدادهایشان را آزادانه و با نشاط شکوفا کنند.

وی ادامه داد: از جمله حوزه های اجتماعی سلامت است که زمانی صرفا در حوزه بهداشت و درمان تعریف می شد اما امروز دامنه آن بسیار گسترده و فراتر از حوزه بهداشت و درمان است .

وی عنوان کرد: سلامت وقتی حاصل می شود که در ابعاد مختلف اعم از بهداشت روانی ، جسمی ،محیطی ، تغذیه و غیره بین تمامی بخش ها و گروه ها همکاری نزدیکی باشد تا فضا ، آب و هوا و تغذیه سالم و امکان تحرک و ورزش برای مردم ایجاد شود و در این صورت سرویس های بهداشتی و درمانی مناسب هم نتیجه موثرتری خواهند داشت.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: زمانی در حوزه سلامت نتیجه مطلوب حاصل می شود که از ظرفیت های مردمی همانند خیران و خیریه ها بهره گیریم.

وی نمونه مجموعه های خیریه فعال در حوزه سلامت را خیرینی که امروز در استان در حوزه اتیسم ورود یافته اند دانست و ابراز امیدواری کرد : با همکاری خوب بین آنها و بهزیستی شاهد کنار آمدن خانواده های دارای فرزند اتیسم با شرایط خود و برخورد مناسب مردم در سایه دریافت آموزشهای لازم با این افراد و خانواده ها به دور ازتحقیر و برخوردهای آزاردهنده باشد.

استاندار خراسان رضوی گفت : هرچه همکاری ها دراین حوزه بیشتر شود تا کودکان مبتلا به این بیمارها را سریعتر شناسایی و آموزش ها را زودتر آغاز کنند، این کودکان آینده بهتری خواهند داشت ضمن آنکه در حوزه اشتغال و کار و زندگی آنان هم باید برنامه ریزی شود.

وی با اشاره به حضور خیرانی چون مرحوم جواد شهرستانی در این حوزه گفت : باید افراد چون او که امروز در حوزه های خیریه فعال هستند شناسایی و با رفع موانع فعالیت آنها مسیر را به نوعی هموار و حرکت را برای آنان و کسانی که می خواهند در امور خیر وارد شوند، مهیاتر کنیم .

 

وی ابراز امیدواری کرد : از همه ظرفیت های بالقوه کشور و استان برای توسعه ،پیشرفت و آبادانی و آرامش استان بهره گیریم.

استاندار خراسان رضوی در ادامه این جلسه در موضوع گردشگری هم گفت: طی سال های اخیر شاهد توسعه فرهنگ میزبانی در سطح استان هستیم چنانکه در روستاها در قالب اجرای طرح های بوم گردی وشهرها با گسترش سامانه های فرهنگ میزبانی شاهد ورود گروه های مختلف اجتماعی و مردمی و همکاری مناسب آنان با بخش های دولتی هستیم .

رشیدیان تصریح کرد: امسال هم در سایه این تعامل و همراهی همه دستگاه های خدماتی ، شهرداری ومیراث فرهنگی و غیره ، نتیجه مطلوبی حاصل شد و ازجمله سال های به یاد مانی مشهد در ارائه خدمات به زائران و مسافران است.

در ادامه این همایش از همه فعالان این عرصه اعم از بخش های مردمی، خصوصی و عمومی و دولتی با حضور استاندار خراسان رضوی قدردانی شد.

در این مراسم استاندار خراسان رضوی به عنوان سفیر جامعه اتیسم معرفی و همچنین پوستر طرح فرهنگ میزبانی ایرانی – اسلامی با رویکرد گردشگری سلامت توسط استاندار رونمایی شد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز