آغاز برداشت گندم در استان بوشهر

۱۳۹۷/۰۱/۲۲ - ۱۳:۵۹:۵۸
کد خبر: ۶۹۴۰۸۵
آغاز برداشت گندم در استان بوشهر
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهرگفت: برداشت گندم از سطح 24هزار و 500 هکتار از مزرعه های آبی و دیم این استان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ خسرو عمرانی گفت : از این میزان 14هزار و 500 هکتار گندم آبی و 10هزار هکتار گندم دیم است.

وی اضافه کرد: در سال زراعی جاری 75هزار و 500 هکتار شامل 15هزار و 500 هکتار آبی و 60 هزار هکتار دیم در استان بوشهر زیر کشت گندم رفت که از این میزان 50 هزار هکتار به دلیل خشکسالی و کاهش بارندگی موثر از بین رفت.

عمرانی با اشاره به اینکه در 2 سال گذشته میزان بارندگی ها در استان بوشهر زیر 100 میلی متر بوده است اضافه کرد: این دومین سالی است که به دلیل کاهش نزولات جوی مزرعه های گندم در این استان با خشکسالی روبرو می شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با توجه به شرایط، پیش بینی می شود امسال 42هزار تن گندم در این استان برداشت شود.

وی یادآور شد: پارسال 43 هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر برداشت شد.

عمرانی ادامه داد: در سال زراعی گذشته از مجموع 92هزار و 500 هکتار زیر کشت گندم در استان بوشهر به علت کاهش بارندگی و بارش نامناسب فقط 14 هزار هکتار قابل برداشت شد.

وی تاکید کرد: امسال برای برداشت گندم در استان بوشهر 150دستگاه کمباین پیش بینی شده که با هماهنگی های انجام شده با استان های همجوار مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز