۷۹۸ هزار زائر از بقاع متبرکه خراسان جنوبی دیدن کردند

۱۳۹۷/۰۱/۲۲ - ۱۴:۰۱:۴۹
کد خبر: ۶۹۴۰۸۶
۷۹۸ هزار زائر از بقاع متبرکه خراسان جنوبی دیدن کردند
سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: تعطیلات نوروز امسال در طرح آرامش بهاری، 798 هزار و 111 زائر از امامزادگان و بقاع متبرکه استان بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛حجت الاسلام پرویز بخشی پور روز شنبه در نشست خبری با بیان اینکه طرح آرامش بهاری از 25 اسفند ماه سال گذشته آغاز و تا 15 فروردین ماه امسال اجرا شد، افزود: در این مدت 128 هزار مسافر نوروزی و گردشگر در بقاع متبرکه استان اسکان یافتند.

وی با بیان اینکه این طرح با همکاری همه خادمان بقاع متبرکه و بازرسان اوقاف استان به خوبی اجرا شد، اظهار کرد: این طرح در 60 بقعه به اجرا درآمد.

وی با بیان اینکه 35 خیمه معرفت در طرح آرامش بهاری استان بر پا شد، گفت: 176 مبلغ و روحانی در این خیمه ها حضور یافتند و به برنامه هایی از جمله مشاوره خانواده، وقف قرآن و بخش آموزش نقاشی پرداختند.

سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از خرید 86 قلم کالای هدیه برای خیمه های معرفتی در این طرح خبر داد و یادآور شد: در مدت اجرای طرح آرامش بهاری، بازرسان محسوس سازمانی و غیر سازمانی برای رفع نقایص فعالیت داشتند.

بخشی پور ادامه داد: در طرح آرامش بهاری، یکهزار و 156 نفر از خادمان ثابت و افتخاری و نیز برخی از دهیاران بطور مستمر همکاری کردند.

وی با بیان اینکه بیشترین زائران بقاع متبرکه در تعطیلات نوروزی مربوط به 2 بقعه شاه سلیمان علی و بی بی زینب خاتون بود، افزود: در این مدت شهرستان طبس با 104 هزار و 808، بیشترین زائر بقاع متبرکه را به خود اختصاص داد.

وی از ساخت یک زائر سرا در فردوس خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر این زائر سرا، 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم تا قبل پایان سال 98 به اتمام برسد تا زائران بتوانند از این ظرفیت بهره مند شوند.

بخشی پور با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی سازمان اوقاف در سال 97 گفت: ثبت نام برای شرکت در این مسابقات از 20 بهمن سال گذشته آغاز شده تا پایان فروردین ماه جاری نیز ادامه دارد.

سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی افزود: این مسابقات در رشته های قرائت، ترتیل، حفظ ، تفسیر و اذان با حفظ پنج، 10، 20 و کل قرآن کریم برگزار می شود و متقاضیان می توانند از طریق سایت به نشانی www.Quranlran.ir و یا مراجعه به اداره کل اوقاف و امور خیریه ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون 2 وقف در شهرستان فردوس به ثبت رسیده است، اظهار کرد: در حال حاضر بیش 19 هزار موقوفه و 98 بقعه متبرکه در خراسان جنوبی وجود دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز