کرمانشاه؛ پایتخت رویدادهای گرشگری ایران در سال ۲۰۲۰

۱۳۹۷/۰۱/۲۷ - ۱۵:۳۶:۱۱
کد خبر: ۶۹۷۵۹۰
کرمانشاه؛ پایتخت رویدادهای گرشگری ایران در سال ۲۰۲۰
با تحقق طرح تبدیل کرمانشاه به پایتخت رویدادهای گردشگرای ایران در سال 2020 این استان میزبان بیش از دو میلیون گردشگر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ با تحقق طرح تبدیل کرمانشاه به پایتخت رویدادهای گردشگرای ایران در سال 2020 این استان میزبان بیش از دو میلیون گردشگر می‌شود.

1رجاذبه+های+گردشگری+استان+کرمانشاه+

رامین پی‌بردی کارشناس گروه گردشگری موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی کرمانشاه با بیان مطلب بالا، افزود: استان کرمانشاه با دارا بودن هزاران جاذبه طبیعی، تاریخی و فرهنگی تاکنون آن گونه که شایسته است معرفی نشده است.

وی افزود: این موضوع باعث شده نتوانیم از ظرفیت‌های کلان استان کرمانشاه در حوزه گردشگری به خوبی بهره‌مند شویم.

کارشناس گروه گردشگری موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی کرمانشاه گفت: در این راستا گروه گردشگری موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی کرمانشاه ضمن احصاء ظرفیت‌های گردشگری استان، آخرین تکنیک‌هایی که می‌تواند شرایطی را فراهم کند تا نگاه گردشگران داخلی و خارجی به این استان جلب شود را مورد بررسی قرارداده تا طرحی نو با عنوان "کرمانشاه پایتخت رویدادهای گردشگری ایران" را در این استان به اجرا درآورد.

جاذبه+های+گردشگری+استان+کرمانشاه+

پی‌بردی مدل این طرح را اجتماع محور و با تاکید بر محور قرار دادن روستاهای استان کرمانشاه اعلام کرد و ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌ها باید تا سال 2020 کرمانشاه به عنوان "پایتخت رویدادهای گردشگری ایران" معرفی شود.

وی افزود: برای اجرای این طرح ابتدا در سطح هر شهرستان 12 روستا و جمعا 168 روستا را در سطح استان کرمانشاه در نظر گرفته‌ایم تا به صورت مستمر در طول سال جشنواره‌های متعدد گردشگری در آنها برگزار شود.

کارشناس گروه گردشگری موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی کرمانشاه گفت:  تاکنون نیز چندین رویداد گردشگری را درسطح استان اجرا کرده‌ایم که با  مشارکت و استقبال بسیار گسترده گردشگران مواجه شده است.

پی‌بردی ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم سال 2020 حدود دو هزار رویداد گردشگری در سطح استان کرمانشاه برگزار شود که اگر بازاریابی و تبلیغات داخلی و خارجی مناسبی برای آن داشته باشیم می‌تواند ورود بیش از دو میلیون گردشگر و ایجاد حداقل 10هزار شغل در استان کرمانشاه را به دنبال داشته باشد.

وی افزود: این رویدادها چندان به سرمایه‌گذاری و هزینه بالایی نیاز ندارند و عمدتا لازمه تحقق این هدف هماهنگی بین دستگاهای ذی‌ربط و اجرایی استان و نیز مجریان این رویدادهاست.

کارشناس گروه گردشگری موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی کرمانشاه گفت: برای تبدیل کرمانشاه به پایتخت گردشگری ایران دو سال فرصت داریم که در این راستا برنامه آموزش، توانمندسازی و انتقال دانش گردشگری به گروه‌های هدف در روستاهای مورد نظر را آغاز خواهیم کرد.

پی‌بردی ادامه داد: این طرح به عنوان یک مگاپروژه نرم در استان کرمانشاه می‌باشد.

 وی افزود: این طرح می‌تواند باعث رونق فضای کسب و کار، تولید ثروت و رفع بخشی از مشکل بیکاری استان کرمانشاه شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز