استاندار لرستان:

محیط زیست و منابع طبیعی با هدف اطفای حریق سمن‌ها را در استان فعال کنند

۱۳۹۷/۰۱/۲۹ - ۱۲:۰۳:۲۴
کد خبر: ۶۹۸۲۴۷
محیط زیست و منابع طبیعی با هدف اطفای حریق سمن‌ها را در استان فعال کنند
"سید موسی خادمی " بر لزوم فعالیت سمن‌های اطفای حریق در استان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛ خادمی در جلسه ستاد اطفای حریق جنگل‌های استان اظهار کرد: جنگل‌ها یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های استان است و ما نیز به نمایندگی از مردم و با همراهی آنان باید از این عرصه‌ها حفاظت کنیم.

وی حفاظت از جنگل‌ها را کار ارزشمندی دانست و افزود:ارزش جنگل‌ها ملی است و ما نتوانسته‌ایم منافع روستاهای اطراف را با این عرصه‌ها ارتباط بدهیم بنابراین در این زمینه باید بیشتر کار کنیم.

خادمی بابیان اینکه ما باید از منابع استانی و ملی برای حفظ جنگل‌ها استفاده کرده و همه توان خود را به کار ببریم، تصریح کرد: راه حل‌های شناخته شده‌ای وجود دارد و ما باید این راه‌حل‌ها را دسته بندی و مدیریت کرده که چگونه و در چه موقعیتی از آنها استفاده کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در این راستا بحث پیشگیری و جلوگیری از وقوع تخریب و آتش‌سوزی جنگل‌ها بسیار مهم است چراکه رابطه نزدیکی با کم آبی و خشکسالی دارد بنابراین باید تلاش کنیم تا وقوع آن را کاهش دهیم.

 خادمی با تاکید برضرورت بر مقابله جدی و واکنش سریع در رابطه با تخریب جنگل‌های استان عنوان کرد : سیاست کاری ما در این زمینه باید به حداقل رساندن وقوع آتش سوزی و حداکثر کردن مقابله با آن باشد.

وی با تاکید بر انجام اقدامات فرهنگی و آموزشی برای مردم از سوی صداوسیما و رسانه‌ها خصوصا در مناطق بحرانی ،بیان  کرد: تا قبل از وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌ها به‌ویژه در فصل تابستان زمان کافی برای آموزش و همکاری مردم مناطق جنگلی داریم، بنابراین باید اقدامات پیشگیرانه در این رابطه انجام گیرد.

خادمی  یکی از وظایف دهیاران را حفاظت از اموال عمومی دانست وخاطر نشان کرد: جنگل‌ها اموال عمومی بوده و دهیاران، مردم و دستگاه‌های اجرایی همه باید برای حفاظت از آن‌ها کمک کنند.

وی  با بیان اینکه بخش اصلی مقابله با آتش سوزی جنگل‌ها ساماندهی و مدیریت است، گفت: فرمانداران باید به صورت جدی ورود پیدا کنند و با تشکیل جلسات تخصصی در این زمینه شرایط بحرانی را مدیریت کنند.

خادمی ادامه داد: در این رابطه منابع طبیعی و محیط زیست باید نیروهای واکنش سریع در استان داشته باشند تا هنگام وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌ها بتوانند با برنامه ریزی مناسب و مدیریت صحیح سریع ورود پیدا کرده و اقدام به اطفای حریق جنگل‌ها کنند.

وی  با تاکید بر اختصاص اعتبارات لازم از سوی مدیریت و برنامه‌ریزی استان برای خرید تجهیزات مربوط به اطفای حریق جنگل‌ها ،اضافه کرد: محیط زیست و منابع طبیعی با هدف اطفای حریق سمن‌ها را در استان فعال کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز