"خادمی" درشورای حفاظت از منابع آب لرستان :

مقابله با برداشت‎های غیرمجاز را در استان شروع کردیم/لزوم همخوانی الگوی کشت با منابع آبی استان

۱۳۹۷/۰۱/۲۹ - ۱۱:۲۷:۰۴
کد خبر: ۶۹۸۲۵۵
مقابله با برداشت‎های غیرمجاز را در استان شروع کردیم/لزوم همخوانی الگوی کشت با منابع آبی استان
استاندارلرستان گفت: الگوی کشت باید با منابع آبی استان همخوانی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛ خادمی در شورای حفاظت از منابع آب اظهار کرد: در بحث تغییر الگوی کشت زمان برای اقدامات بازدارنده نداریم و نیاز است پنج‌شنبه هر هفته گزارش انحراف از الگوی کشت به استانداری اعلام شود.

وی با بیان اینکه امسال الگوی کشت مشخص شده و باید نظارت و کنترل کرد تا میزان سطح بیشتر نشود، افزود: اینکه شرکت آب منطقه‌ای لرستان می‌گوید کشت تمامی محصولات آبدوست در استان ممنوع شود امکان‌پذیر نیست چراکه معیشت و اقتصاد مردم محسوب می‌شود.

خادمی تصریح کرد: باید زمان برای اقدامات جدید در راستای اصلاح الگوی کشت مشخص شود که با منابع آبی استان همخوانی داشته باشد.

وی بیان  کرد: بهتر است کشاورزان سالانه تخصیص آب بگیرند چراکه هنوز با این موضوع در استان فاصله داریم.

خادمی گفت : جهاد کشاورزی به کشاورزانی که قانون را رعایت نمی‌کنند اعلام کند که به آنها امتیاز داده نشده و خرید تضمینی از آنان انجام نمی‌شود.

وی یادآورشد: نیروهای قضایی و انتظامی نیز در بحث عدم رعایت الگوی کشت کشاورزان می‌توانند با خاطیان برخورد کنند.

خادمی با بیان اینکه در کل کشور به دلیل خشکسالی مشکل کم آبی داریم، عنوان کرد: لرستان نیز از این موضوع مستثنی نیست و برای حل این مشکل باید بهره‌وری از آب را بالا ببریم.

وی ادامه داد: از طرفی چون کشاورزان به کارهای معمول و متداول عادت کردند کار سختی در پیش داریم و باید به تدریج با فرهنگ‌سازی و افزایش آگاهی‌ها این کار را انجام دهیم.

خادمی  با اشاره به اینکه امسال الگوی کشت اولیه‌ای ارائه شده و اگرچه ممکن است ایراداتی داشته باشد اما شروع خوبی است، تاکید کرد: مقابله با برداشت‎های غیرمجاز را در استان شروع کردیم در این راستا چاه‌های غیرمجاز مسدود و یا در حال پرشدن هستند؛ همچنین باید استفاده از کنتورهای هوشمند را تبلیغ و ترویج کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز