معاون استانداری یزد:

مردم ایران روحیه‌ای مشارکت ‌جویی دارند

۱۳۹۷/۰۱/۲۹ - ۱۴:۵۱:۵۵
کد خبر: ۶۹۸۳۹۲
مردم ایران روحیه‌ای مشارکت ‌جویی دارند
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد گفت: تجربه چندین دهه‌ فعالیت در مبارزه با اعتیاد به مواد مخدر نشان می‌دهد که با نگاه قهری و اتکای صرف به دولت نمی‌ توان در این راستا اقدام مؤثری انجام داد، بر این اساس نیازمند مشارکت و همبستگی اجتماعی مردم هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا؛محمد علی طالبی در نشست کمیته تخصصی تشکل‌های غیردولتی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان افزود: مصرف مواد مخدر و آثار مخرب ناشی از آن ‌یک پدیده اجتماعی است.

وی ادامه داد: امروز، برای حل این معضل جذب مشارکت‌ های مردمی و پیشگیری اجتماعی به ‌عنوان راهکاری مداوم و تأثیرگذار پیشنهاد می‌شود.

رئیس کمیته توسعه مشارکت‌ های مردمی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اظهار کرد: مردم ایران روحیه‌ای مشارکت ‌جویی دارند اما در برخی فضاها هنر بهره‌برداری مناسب از آن وجود ندارد.

وی تصریح کرد: باید با ایجاد مرکز منسجم و زمینه‌ سازی برای فعالیت شبکه تشکل‌های مردم ‌نهاد زمینه بررسی سرمایه‌های اجتماعی و فعالیت‌های درون‌ گروهی با هدف کنترل آسیب‌ های برآمده از اعتیاد را تقویت کرد و با هم افزایی و همگرایی لازم توانمندی ‌های خرد را به اثرگذاری‌های کلان تبدیل کنیم.

معاون سیاسی استاندار یزد ادامه داد: در استان فعالیت‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته است، امیدواریم زمینه‌ای برای انسجام بخشیدن به فعالیت‌های اجتماعی دستگاه‌های اجرایی، تشکل‌های غیردولتی و مردم در زمینهٔ اعتیاد و مواد مخدر که اثربخشی منسجم‌تر و مؤثرتری را نیز به همراه دارد، فراهم کرد.

در این نشست پیشنهاد دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه اعتیاد و مواد مخدر مبنی بر تشکیل خانه سازمان‌های مردم‌نهاد مطرح و فراهم‌سازی زمینه‌های لازم برای تحقق این امر در دستور کار قرار گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز