برگزاری جلسه بررسی مسائل و مشکلات حوزه معدن شهرستان خوی

۱۳۹۷/۰۲/۰۱ - ۰۸:۵۴:۱۳
کد خبر: ۶۹۹۰۵۰
برگزاری جلسه بررسی مسائل و مشکلات حوزه معدن شهرستان خوی
جلسه بررسی مسائل و مشکلات حوزه معدن شهرستان خوی با حضور فرماندار، نماینده و مدیران کل استانی ذیربط برگزار شد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، جلسه بررسی مسائل و مشکلات حوزه معدن شهرستان خوی با حضور فرماندار، نماینده مردم در مجلس ، مدیر کل صنعت معدن و تجارت استان و مدیر کل منابع طبیعی استان در محل فرمانداری برگزار گردید .

عابدی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خوی در این جلسه با بیان اینکه حوزه معدن یکی از مولفه های توسعه شهرستان خوی می باشد ابراز امیدواری کرد مدیران کل استانی و دستگاه های مربوطه در راستای استفاده از تمام ظرفیت معادن شهرستان خوی گام بردارند .

وی در ادامه به اهمیت حوزه معدن در اشتغالزایی اشاره نموده و افزود : با توجه به ظرفیت بالای معادن شهرستان خوی می توان با برنامه ریزی و سرمایه گذاری مناسب ، اقدامات مهمی در راستای اشتغالزایی شهرستان خوی و حتی شمال استان انجام داد .

کبیری نماینده مردم شهرستان های خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه بخش معدن را  یکی از ظرفیت های شهرستان خوی عنوان نمود و افزود: متاسفانه در سال های گذشته از این ظرفیت استفاده خوبی نشده است  و می توان از این ظرفیت برای توسعه اقتصادی شهرستان بهره گیری نمود.

وی در ادامه بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی  برای ارتقای شاخص های معدن شهرستان و ایجاد اشتغال در این بخش  تاکید نمود.

اسکندری مدیر کل صنعت معدن و تجارت استان نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت شهرستان خوی در حوزه معدن اظهار داشت: تعداد 250 معدن فعال در شمال استان وجود دارد که از این تعداد نزدیک 30 درصد آن در شهرستان خوی می باشد .

وی در ادامه با اعلام خبر نوید بخش در حوزه معدن شهرستان خوی تصریح کرد : پارک تخصصی و بین المللی فرآوری سنگ با هدف فرآوری سنگ و همچنین استفاده از سرمایه گذاری خارجی در توسعه صنعت معدن منطقه، در شهرستان خوی ایجاد خواهد شد .

موسوی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان آذربایجان غربی نیز در این جلسه از موافقت بیش از 2500 پرونده در مساحتی بالغ بر 3679 هکتار برای احداث معدن خبر  داد و افزود: هدف ما بهره برداری بهینه از منابع طبیعی می باشد و از معدن کاران در چارچوب مقررات حمایت می کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز