رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان:

پایش یک میلیون و۲۰۰هزار از جنگلهای استان /تشکیل کارگروه تخصصی جهت مهار آفت برگخوار بلوط

۱۳۹۷/۰۲/۰۲ - ۱۳:۱۰:۲۷
کد خبر: ۶۹۹۶۳۶
پایش یک میلیون و۲۰۰هزار از جنگلهای استان /تشکیل کارگروه تخصصی جهت مهار آفت برگخوار بلوط
"عبدالرضا بازدار" ازتشکیل کارگروه تخصصی در مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان به منظور انجام اقدامات لازم جهت مهار آفت برگخوار بلوط خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ بازدار در جلسه ی شورای تحقیقات٬آموزش و ترویج رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت:در بهار سال جاری آفت برگخوار بخش هایی از جنگل های استان لرستان را تحت تاثیر قرار داده است.

وی افزود: در همین راستا توسط محققین مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان بررسی خیلی  خوبی را روی این آفت٬چرخه ی زندگی و اقداماتی که باید در طبیعت استان برای مهار آن انجام شود صورت پذیرفته و با همکاری و مشارکت سازمان جنگل ها و مراتع کشور نسبت به کانون کوبی موضوع اقدام شده است.

بازدار تصریح کرد:در برنامه داریم که در آینده مقدار یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار جنگل های استان را مورد پایش قرار داده و رصد نماییم که وضعیت جنگل های استان در بهار سال آینده به چه صورت خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد:آنچه ما از وضعیت طبیعت و شرایط اقلیمی سال گذشته٬زوال بلوط و خشکسالی که در سالهای گذشته در استان به وقوع پیوست می دانیم موجب شده اتفاقاتی در طبیعت استان رقم بخورد که منتهی به آفت و خشکیدگی بلوط شده و این ها عواملی است که با هم در ارتباط هستند.

بازدار گفت:سال گذشته زمستان خوبی نداشتیم٬در زمستان برف و سرما در کنترل آفات و امراض در طبیعت استان مؤثر میباشد از همین روی شرایط را برای طغیان این آفت مساعد نمود در همین راستا به دنبال این هستیم با استفاده از کنترل کننده های طبیعی٬پایش و اقدامات غیر شیمیایی این آفت را کنترل نماییم و تأکید ما عدم استفاده از عوامل شیمیایی است چرا که عوامل شیمیایی ضمن اینکه آفات را از بین می برد  موجودات مفید موجود در طبیعت را نیز از بین می برند.در واقع با اقدامات پایش و بیولوژیکی در نظر داریم این آفت را کنترل کنیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تاکید کرد:در جلسه ی شورای «تات» یک کارگروه تخصصی تشکیل شده که ظرف یک هفته اقداماتی که باید در طبیعت به منظور مهار این آفت انجام دهند را گزارش نمایند و در این راستا مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان دارای متخصصین خوب و توانمدی است که می توانند نسخه ی لازم را ارائه  داده  تا طی سنوات آینده این آفت را در طبیعت استان مهار کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز