آیت‌الله میرعمادی :

انقلاب اسلامی دستاوردهای زیادی در حوزه سلامت داشته است

۱۳۹۷/۰۲/۰۲ - ۱۴:۱۹:۴۱
کد خبر: ۶۹۹۶۷۲
انقلاب اسلامی دستاوردهای زیادی در حوزه سلامت داشته است
نماینده ولی فقیه در لرستان وامام جمعه خرم آباد گفت: دانشگاه علوم پزشکی لرستان در چند سال اخیر جهش کمی و کیفی خوبی داشته است.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ آیت الله سید احمد  میرعمادی صبح امروز یکشنبه در دیدار  پرسنل حوزه سلامت استان که به مناسبت  فرارسیدن هفته سلامت صورت گرفته  بود ، با بیان این مطلب اظهار کرد: این جهش نتیجه ی حرکت انقلابی در قالب طرح تحول سلامت بود ومردم نیز قدردان هستند و خوشبختانه در بعد سلامت کارهای بسیار بزرگی انجام‌ شده است.

وی با بیان اینکه  سلامت انسان بستگی به رفتار و سبک زندگی صحیح دارد،افزود: مجموعه دستورات دین برای اصلاح رفتار بوده که نتیجه آن سلامت است.

آیت الله میر عمادی با تاکید براینکه  فلسفه اسلام تغییر سبک و رفتار افراد به سمت درست است،خاطر نشان کرد: اسلام رفتارهای خشن، هیجان‌انگیز و مضر به‌سلامت را نهی کرده و همچنین به علل و عوامل سلامت تشویق و ترغیب دارد.

وی یادآورشد:  تغییر عادت ها و رفتار درست افراد در اسلام شامل دو شرط حلال و پاکیزه بودن می شودو اسلام عوامل معنوی سلامت را بیان کرده و امروز مسئله سلامت، تنها سلامت جسم نیست بلکه سلامت روح و روان مهم‌تر از سلامت جسم است.

آیت الله میر عمادی با بیان اینکه  در اسلام بر سلامت معنوی که همان سلامت روح و روان می باشد تاکید شده است،عنوان کرد:  سلامت روح و روان مقدم بر سلامت جسمی است و خود به عوامل متعددی بستگی داردو مهم‌ترین عاملی که سلامت را به مخاطره انداخته است سلب آسایش، آرامش و نشاط در جامعه است.

نماینده ولی فقیه در لرستان باتاکید براینکه  دعا، ذکر و نماز بهترین راه های ایجاد آسایش و آرامش در جامعه است ،گفت: دعا در سلامت انسان بسیار مؤثر است و در صحیفه سجادیه دعاهای فراوانی در این زمینه وجود دارد.

آیت الله میر عمادی با بیان این نکته که  انقلاب اسلامی دستاوردهای زیادی در حوزه سلامت در پی داشته است،خاطر نشان کرد: کشورهای پیشرفته دنیا به‌اندازه ایران در این ۴۰ سال نیروی انسانی متخصص در امر پزشکی تربیت نکرده‌اند.

وی  با بیان اینکه سطح علمی پزشکی عموم مردم نیز بالا رفته است،اضافه کرد:دستاورد بزرگ دیگر انقلاب طرح تحول سلامت بوده که این طرح کار عظیمی است ونظام امروز توانسته هزینه درمان را از جیب مردم کم کندو امروز نیز باید افراد را توانمند کنیم تا سلامت خود را حفظ کنند

آیت الله میرعمادی بیان کرد:  تلاش برای ارتقا سلامت و توانمندسازی افراد جامعه برای بهبود سلامت فردی و تلاش برای ایجاد رضایتمندی مردم از خدمات سلامت دو ضرورت مهم در تقویت سلامت جامعه می باشند.

وی با بیان اینکه ارتقای سطح علمی و تقویت آموزش پزشکی باید در دستور کار قرار گیرد،گفت: آموزش‌های عملی و تئوری در پیشگیری مؤثر است وباید نسبت به تغذیه سالم و فراهم کردن زمینه آسایش و آرامش مردم اقدامات لازم صورت گیرد.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز