باغ رضوان ارومیه با اجرای طرح توسعه تا ۱۰۰ سال آینده برای دفن اموات جوابگو خواهد بود

۱۳۹۷/۰۲/۰۵ - ۱۱:۴۰:۱۵
کد خبر: ۷۰۰۸۶۰
باغ رضوان ارومیه با اجرای طرح توسعه تا ۱۰۰ سال آینده برای دفن اموات جوابگو خواهد بود
رئیس سازمان آرامستان های شهرداری ارومیه اعلام کرد: با اجرای طرح توسعه آرامستان و اضافه شدن 212 هکتار زمین به آن ، ارامستان کنونی تا 100 سال آینده برای دفن اموت جوابگو خواهد بود.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، حجت الاسلام امیر عباس عابدینی، رئیس سازمان آرامستان های شهرداری ارومیه در تشریع چگونگی توسعه باغ رضوان ارومیه،  اظهار کرد:  کار دفن اموات در این آرامستان  از سال 1351 و در زمینی به وسعت 51 هکتار آغاز شد و تا کنون افزون بر 100 هزار نفر در آن به خاک سپرده شده اند.

وی با بیان اینکه طرح توسعه باغ رضوان  ارومیه از سال 1393 آغاز شد، گفت: اگر چه در سال 1380 نظر به توسعه باغ رضوان با الحاق 90 هکتار به آن شد اما  در ان زمان این مهم اتفاق نیافتد و طرح توسعه باغ رضوان از سال 93 وارد چرخه اجرایی شد و در نهایت 90 هکتار از ارضی ملی و منابع طبیعی به مساحت آرامستان اضافه شد.

عابدینی افزود:  از 90 هکتار الحاقی در حدود 16 هکتار جهت ساخت یادمان شهید باکری  و 74 هکتار برای دفن اموات اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه علاوه بر 74 هکتار الحاقی،  124 هکتار زمین  نیز از اشخاص جهت توسعه ارامستان در حال خریداری هستیم، بیان کرد: اخیرا الحاق 14 هکتار از اراضی روستای بادیکه به آرامستان با موافقت اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی تصویب شد.

رئیس سازمان آرامستان های شهرداری ارومیه با اعلام اینکه در باغ رضوان ارومیه   با کمبود فضا مواجه نیستیم، بیان کرد:  با تامین زمین برای توسعه آرامستان، در سال‌های آینده با مشکلی در زمینه نبود فضا برای دفن مواجه نخواهیم شد.

وی با بیان اینکه تاکنون درطرح توسعه باغ رضوان ارومیه در 198 هکتار آماده شده است، گفت: با الحاق زمین ها ، باغ رضوان ارومیه برای 100 سال آینده جهت دفن اموات جوابگو خواهد بود.

عابدینی با اشاره به وسعت کنونی باغ رضوان ارومیه، گفت:   در حال حاضر وسعت کنونی آرمستان که اموات در آن دفن شده اند 84 هکتار است که با اجرای طرح های توسعه ، وسعت ارمستان به 296 هکتار می رسد.

وی در ادامه بیان کرد:  علاوه بر توسعه محل دفن اموات، برنامه های دیگری نیز در آرامستان باغ رضوان ارومیه تدارک دیده شده که ساخت حسینیه ، توسعه فضای سبز و ساماندهی قبور از آن جمله به شمار می رود.

 رئیس سازمان آرامستان های شهرداری ارومیه در پایان خاطر نشان کرد:  در حال حاضر در باغ رضوان شهر ارومیه به طور میانگین هر ماه 300 نفر دفن می شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز