مدیر کل ورزش وجوانان لرستان:

لزوم همکاری مشترک مجمع جوانان ودانشگاه لرستان برای حل موضوع اشتغال / نیروی جوان لرستان دارای استعداد کارآفرینی است

۱۳۹۷/۰۲/۰۶ - ۱۱:۵۴:۲۴
کد خبر: ۷۰۱۲۳۲
لزوم همکاری مشترک مجمع جوانان ودانشگاه لرستان برای حل موضوع اشتغال / نیروی جوان لرستان دارای استعداد کارآفرینی است
دکتر "علی یاور عزیزپور" بر لزوم همکاری مشترک مجمع جوانان ودانشگاه لرستان در جهت پیوند بین حوزه صنعت ودانشگاه برای حل موضوع اشتغال جوانان در استان تاکید کرد.

به گزارش  گروه باشگاه جوانی خبرگزاری برنالرستان ؛دکتر عزیزپور درنشست هم اندیشی مجمع جوانان لرستان با دکتر خسرو عزیزی رییس دانشگاه لرستان که در خانه جوان خرم آباد برگزار شده بود ،اظهار کرد: اساس زندگی مردم استان ما دامپروری وکشاورزی است ولی  جوانان استان ما  علاقه ایی به شغل پدری ندارندو چون صنایع وابسته به این حوزه تقویت نشده است برای جوانان ما جذاب نیست تا به شغلهای نیاکان خود توجه کنند وخیلی کم داریم که جوانی بتواند پیشینه پدری اش را ادامه دهد.

وی افزود: اشتغال در حوزه صنعت خیلی کم اتفاق می افتد چون فاقد زیر ساخت های لازم در استان هستیم  وپیشینه ایی هم در این ارتباط نداریم لذا سرمایه گذاری در این حوزه بسیار مشکل است البته به دنبال اشتغال بودن مدرن خوب است ولی پیشینه را نمی شود فراموش کرد.

دکتر عزیزپوربا طرح این پرسش که دانشگاه لرستان در این خصوص چگونه می تواند با این مشکل  رابطه برقرار کند وراهکار بدهد تاشاید از این زاویه به اشتغال برسیم؟ ، تصریح کرد: برای برون رفت از این شرایط  دانشگاه های استان باید در رشته های مرتبط با حوزه اقتصادی  مربوط به شرایط استان  مثل کشاورزی  ودامپروری که  رشته های تخصصی هم محسوب می شوند ورود کند.

مدیرکل ورزش وجوانان لرستان در بخش دیگری از سخنان خودبا بیان اینکه  نرخ جمعیت جوان استان نسبت به میانگین کشوری نرخ بالایی است  ،گفت: میانگین دامنه سنی 15 تا 29 سال ما که درواقع جامعه هدف این مجموعه است در کشور 25 ویک دهم است ولی در لرستان 26 وسه دهم است یعنی به عبارتی دیگر  26 وسه دهم جمعیت استان ما در این دامنه سنی قرار دارد.

عزیزپور اضافه کرد:  جمعیت زیر 30 سال ما حدود 51 درصد کل جمعیت استان  است وبقیه کل کشور با حدود  50درصد  وبعضی استانهاتا 47 یا 48 درصد هستند.  

وی با بیان اینکه متاسفانه نیروی جوان استان ما در حال  مهاجرت است ،یادآورشد:  علاوه براینکه نرخ موالید یا زاد و ولد در استان ما از میانگین کشوری بهتر است ولیکن رشد جمعیت استان روند رو به کاهشی دارد که اگر این روند را از سالهای دور بررسی کنیم یک نرخ کاهشی خیلی جدی درآن مشاهده می شود و الان هم نرخ  رشد جمعیت ما هم 7 صدم درصداست که  بالابودن نرخ موالید بر اساس این نرخ  نشان دهنده کاهش  جمعیت استان به خاطر این مهاجرت ها است .

عزیزپور با بیان اینکه  این جمعیت جوان  مهاجر دارای دانش واستعداد کارآفرینی و همینطور سرمایه دارانی که مهاجرت می کنند  دارای منابع اقتصادی هستند ،خاطر نشان کرد:  ما در شرایطی قرار گرفته ایم که در آن  جوانی که دارای دانش وپتانسیل کارآفرینی است  از لرستان  به استان های  دیگر یا خارج کشورمهاجرت می کند و این ظرفیت را به آنجا برده  ومشغول می شود.

مدیرکل ورزش وجوانان لرستان با بیان اینکه جوانان عضومجمع عصاره جوانان استان هستند ،گفت: امیدواریم با انرژی وپشتکاروسرزندگی که جوانان مجمع دارند بتوان  راهکارهایی برای حل مشکلات جوانان استان وبرجسته کردن فعالیت های این حوزه ارائه داد.

دکترعلی یاور عزیزپور  در پایان  خواهان همکاری مجمع جوانان استان با دانشگاه لرستان ومشورت گرفتن از دکتر عزیزی درمسائل مربوط به جوانان شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز