نماینده مردم ملایر :

خدمات دولت تدبیر و امید در ارتقای حوزه سلامت ماندگار است

۱۳۹۷/۰۲/۰۸ - ۱۶:۵۱:۲۹
کد خبر: ۷۰۱۹۹۰
خدمات دولت تدبیر و امید در ارتقای حوزه سلامت ماندگار است
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: خدمت دولت تدبیر و امید در حوزه بهداشت و درمان با اجرای طرح تحول نظام سلامت در حمایت از مردم به ویژه اقشار کمتر بهره مند بسیار موثر و ماندگار است.

به گزارش خبرگزاری برنا محمد کاظمی در نشست با مجموعه سلامت شهرستان ملایر و مدیر کل بیمه سلامت همدان  گفت : با اجرای طرح تحول نظام سلامت بسیاری از مشکلات مردم در حوزه بهداشت و درمان کاهش یافت.

وی رفع مشکلات مردم در حوزه بهداشت و درمان را یکی از وظایف قانونی نظام جمهوری اسلامی دانست و اظهار کرد: در دولت دکتر روحانی به این حوزه توجه ویژه ای شد و اجرای طرح تحول نظام سلامت یکی از امتیازها و موفقیت های بزرگ دولت به شمار می رود.

کاظمی با بیان اینکه اجرای طرح تحول نظام سلامت نیازمند منابع مالی بالا است افزود: این در حالی است که پرداخت ماهیانه یارانه ها بخش قابل توجهی از منابع مالی کشور را به خود اختصاص می دهد و چنانچه در پرداخت یارانه ها تجدیدنظر نشود، همچنان شاهد بروز مشکلات مالی در اجرای طرح تحول نظام سلامت هستیم.

وی با اشاره به اینکه دغدغه وزیر بهداشت و درمان نیز تامین منابع مالی برای اجرای مطلوب این طرح است ادامه داد: بیمه سلامت از اهمیت بالایی برخوردار است که با پیگیری های لازم در کمیسیون تلفیق بودجه، از منابع صندوق توسعه ملی منابع زیادی را در سال 97 برای بیمه سلامت اختصاص دادیم.

نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم با اشاره به کاهش 20 درصدی سهم بیمه سلامت گفت: مواردی همچون عدم افزایش قیمت بنزین و عوارض موجب کاهش منابع مالی سهم بیمه سلامت شد که در تلاش هستیم با افزایش قیمت نفت بتوانیم درصدی را به سازمان بیمه سلامت اختصاص دهیم.

وی بیان کرد: هم اکنون شرایط خاصی از نظر اقتصادی در کشور داریم و مردم و پزشکان باید در راستای کاهش هزینه درمان تلاش کنند، چراکه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی برای دولت رایگان نیست و هزینه بر است.

کاظمی افزود: با توجه به محدودیت های بودجه ای برای رسیدگی جامع به مسائل حوزه سلامت، در دیدار اخیر نمایندگان ملایر با وزیر بهداشت و درمان، اعتبارات ویژه ای برای توسعه کمی و کیفی مراکز درمانی ملایر اخذ شد.

کاظمی این اقدامات را حاصل تعامل سازنده و بدون تنش با دولت برشمرد و گفت: با توجه به مراجعه فراوان شهرهای همجوار ملایر به مراکز درمانی این شهرستان، برای افزایش سطح خدمات در حوزه سلامت و بهداشت و درمان باید به دنبال جذب امکانات بیشتر و هم افزایی بین تصمیم گیران باشیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز