ساماندهی و ایمن سازی نقاط پرحادثه استان آذربایجان غربی در ۲ سال آینده

۱۳۹۷/۰۲/۰۹ - ۱۴:۴۰:۳۵
کد خبر: ۷۰۲۳۴۳
ساماندهی و ایمن سازی نقاط پرحادثه استان  آذربایجان غربی در ۲ سال آینده
معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار آذربایجان غربی در نخستین جلسه کمیسیون امینی راههای استان با اعلام این خبر گفت: در تفاهم نامه ای که میان مقام عالی استان و رییس سازمان حمل و نقل جاده ای کشور به امضاء رسیده است، 44 نقطه پرحادثه استان با در قالب طرحی مشترک از محل اعتبارات استانی و ملّی در مدت 2 سال اصلاح و ساماندهی می شوند.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، تقی کهوریان افزود: پیش از این قرار بود این طرح از سال گذشته آغاز شود که بدلیل کمبود اعتبار و نبودن ردیف های بودجه ای عملیاتی نشد و با هماهنگی های که انجام شده است، با اختصاص اعتبار از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی و سازمان راهداری و حمل  ونقل کشوراستان از امسال عملیات اجرایی این طرح نیز آغاز می شود.
معاون هماهنگی امورعمرانی استانداردر ادامه سخنان با اشاره به برخی سخنان منتشر شده در فضاهای مجازی در رابطه با کم توجهی مدیران استانی به موضوعات توسعه و ایمنی راهها افزود:آذربایجان غربی به لحاظ قرارگیری در مسیرترانزیت جاده ای بین المللی ازموقعیت حساسی در این بخش برخوردا بوده وازابتدای فعالیت دولت یازدهم و به رغم مشکلات اعتباری در کشور، گسترش و ایمن سازی راههای ارتباطی استان دراولویت برنامه های معاونت عمرانی و مدیران استانی بوده و اقدامات مهمی نیز انجام گرفته است.
تقی کهوریان با بیان اینکه برای خروج استان از انزوای جغرافیایی، ارتقاء و ایمن سازی راههای ارتباطی ضروری است و ازاولویت های قطعی ما می باشد خاطرنشان کرد: از مجموع اعتبارات سالیانه عمرانی کشور معادل 84 درصد در اختیار وزارتخانه ها و ردیف های ملّی بوده و تنها 16 درصد به استانی است که برای پیشرفت در اجرای طرح ها مدیران دستگاههای اجرایی افزایش میزان جذب از اعتبارات ملّی و برخورداری بیشتر استان از این محل را پیگیری کنند.
وی در ادامه به رسیدگی به پروژه های نیمه تمام و مشکل دار در استان اشاره کرد و افزود: تاخیر در اجرای پروژه ها موجب افزایش هزینه های ساخت و تعویق در زمان بهره برداری پروژه می شود که علاوه بر تحمیل خسارتهای مالی بر بیت المال و صرف هزینه های زیاد برای احداث پروژه ها، مردم را از برخورداری به موقع مزایای پروژه ها محروم می سازد.
تقی کهوریان در این جلسه با بیان این مطلب که برخی از افراد که تجربه کار اجرایی نداشته و حتی دانشجو در رشته علوم انسانی می باشند با اظهارنظرهای ناشیانه درحوزه معاونت عمرانی اغراض غیر توسعه ای خود را اشکار می کنند ولازم است از ابراز نظرات غیرواقعی در خصوص حوصله و توان اجرایی معاون عمرانی پرهیزو علامت های غلط به جامعه ندهند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در ادامه اظهار داشت: 23 پروژه راهسازی استان که جزو پروژه های در مقیاس کوچک  و متوسط بوده و از سال 89 عملیات اجرایی آنها آغاز شده است متاسفانه با تاخیر در ساخت بصورت نیمه تمام مانده اند که مقرر شده دلایل تاخیر در پروژه ها در کمیته پیمان شورای فنی استان بررسی شده و پروژه های که بدلیل ناتوانی پیمانکاران راکد مانده اند تعیین تکلیف شود.
در ادامه این جلسه طرح اجرای ساماندهی همسطح دسترسی به ایستگاه راه آهن ارومیه در محور ارومیه به اشنویه و نتایج مصوبات جلسات کذشته این کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز