رئیس دفتر رئیس جمهوری در دیدار امام جمعه مشهد مقدس:

پیش بینی های لازم برای خروج احتمالی آمریکا از برجام اتحاذ شده است/ آمار ناآرامی در حاشیه شهرها ۱۰ درصد کاهش نشان می‌دهد

۱۳۹۷/۰۲/۱۵ - ۰۹:۱۶:۴۱
کد خبر: ۷۰۳۷۵۱
پیش بینی های لازم برای خروج احتمالی آمریکا از برجام اتحاذ شده است/ آمار ناآرامی در حاشیه شهرها ۱۰ درصد کاهش نشان می‌دهد
رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: بر اساس اعلام دبیرخانه شورای امنیت کشور، آمار ناامنی ها در حاشیه شهر 10 درصد نسبت به سال قبل از آن کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، «محمود واعظی»، رئیس دفتر رئیس جمهوری، در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه مشهد مقدس در آستانه سفر رئیس جمهور به این خطه، اظهار کرد: با توجه به این که در آستانه 22 اردیبهشت ماه و زمان اعلام آمریکا برای ماندن در برجام و یا خروج از آن هستیم؛ سفر دکتر روحانی از اهمیت دو چندانی برخوردار خواهد بود.

وی با اشاره به تبلیغات منفی و مسموم رسانه های خارجی و برخی ایادی داخلی آن ها مبنی بر القا اختلاف بین دولت و برخی شخصیت های این استان، تاکید کرد: به فضل الهی نگاه حمایتی مردم به این سفر و حضور پر شور انان در مراسم دیدار با رئیس جمهور منتخب در سبزوار و نیشابور، توطئه های دشمنان را خنثی می کند.

رئیس دفتر رئیس جمهوری با بیان این که از اواخر سال گذشته پیش بینی های لازم برای مقابله با خروج احتمالی آمریکا از برجام صورت گرفته و برای برخورد منطقی با این تصمیم آمادگی وجود دارد.

واعظی گفت: به گونه ای برنامه ریزی شده که در صورت خروج آمریکا از برجام؛ کشور چندان متاثر از تبعات ناشی از این اقدام نشود.

وی  افزود: به مدد همراهی مردم با دولت، تحت رهبری های مقام معظم رهبری، این موضوع به بهترین شکل مدیریت خواهد شد.

واعظی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به توجه جدی دولت به خراسان رضوی عنوان کرد: تلاش بر این است که علاوه بر لحاظ کردن نیازهای مردم استان، زائران نیز در برنامه های این خطه به صورت ویژه دیده شوند.

رئیس دفتر رئیس جمهوری کاهش تصدی گری دولت و برون سپاری وظائف غیر حاکمیتی را به بخش خصوصی یکی از رویکردها و اولویت های دولت برشمرد و گفت: این مهم در خراسان رضوی به خوبی به اجرا در آمده است.

واعظی اظهار داشت: به مدد همراهی تمامی بخش ها و همراهی جدی آستان قدس رضوی شاهد تحولات بسیار خوبی در این استان هستیم،

وی  به وجود حدود سه میلیون جویای کار در کشور اشاره و تصریح کرد: ایجاد شغل اولویت اول دولت است که این مهم با سرمایه گذاری ها، تسهیلات و .... مدیریت و ساماندهی می شود.

رئیس دفتر رئیس جمهوری ادامه داد: خراسان رضوی طی سال گذشته در حوزه اشتغال عملکرد شاخصی داشته و رتبه نخست کشور در ایجاد فرصت های جدید شغلی را به خود اختصاص داد.

واعظی خاطر نشان کرد: با توجه به ظهور و حضور قدرتمند بخش خصوصی در اقتصاد خراسان رضوی، مقرر شد؛ منابع صندوق توسعه در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد. 

وی در پایان ضمن تشریح برنامه های سفر دکتر روحانی به خراسان رضوی، هدف از ملاقات خود با نماینده ولی فقیه در استان را بهره گیری از نقطه نظرات وی برای بهتر برگزار شدن جریان این سفر عنوان کرد.

استاندار خراسان رضوی هم گفت: طی سال گذشته بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری، اولویت استان بر ایجاد اشتغال و رونق تولید متمرکز شد و بر این اساس در سه بخش صنعت و معدن، کشاورزی، خدمات و گردشگری متمرکز شدیم و در کنار آن حوزه دانش بنیان هم مورد توجه قرار گرفت.

وی اظهار کرد: برای ارائه تسهیلات با شرایط بهتر 240 میلیارد ریال در قالب کمک های فنی و اعتباری به این حوزه کمک شد و به صورت یارانه سود تسهیلات این حوزه اختصاص یافت.

وی اظهار کرد: خراسان رضوی با 35 طرح سرمایه گذاری خارجی 585میلیون دلار جذب سرمایه گذاری خارجی داشتیم که از نظر تعداد رتبه سوم کشور را به خود اختصاص دادیم.

 وی عنوان کرد: در این راستا بانک ها هم همکاری خوبی داشتند و بالغ بر 25 هزار میلیارد تومان تسهیلات در حوزه مختلف ارائه دادند که فقط تسهیلات ازدواج نسبت به سال قبل از آن 1.5 برابر افزایش یافت و نرخ طلاق هم با کاهش 12.8 درصد روبرو شد.

 رشیدیان تصریح کرد: شیوع مواد مخدر هم در سال 96 در نتیجه این تلاش های صورت گرفته کاهش یافت و بر اساس اعلام دبیرخانه شورای امنیت کشور، آمار ناامنی ها در حاشیه شهر 10 درصد نسبت به سال قبل از آن کاهش یافت.

 وی ادامه داد: در نهایت با تقسیم کاری که بین دستگاه ها و بخش های مختلف انجام شد و نیز طرح های حمایتی اشتغال خوبی در استان ایجاد شد و حدود 124 هزار اشتغال جدید در استان شکل گرفت که 16 درصد اشتغال کشور است.

به گفته وی، فقط در طرح اشتغال خرد و خانگی و حمایتی 16 هزار اشتغال جدید ایجاد شده است.

 وی افزود: در حوزه صنعت هم دو مجموعه فولاد گندله به ظرفیت 10 میلیون تن در استان ایجاد شد که با این رقم هم اکنون ظرفیت تولید گندله استان به 12.5 میلیون تن رسید.

 وی رشد تولیدات صنایع فولادی و نیز افزایش 15.5 درصد صادرات را از دیگر موفقیت های اقتصادی استان در سال قبل دانست.

 استاندار تصریح کرد: اجرای 20 هزار هکتار آبیاری تحت فشار ، 2 هزار کیلومتر آبرسانی با لوله و 67 هکتار کشت گلخانه ای و غیره  نیز از اقدامات حوزه کشاورزی است.

وی با بیان این که قدم های خوبی در استان برداشته شده است به مصوبات سفر قبلی دولت به استان درشهریور ماه سال 93 اشاره کرد و افزود : 723 میلیارد تومان برای استان پروژه مصوب کردند اما طی سفرهای بعدی و ارائه حجم مسائل در مجموع دو هزار و 100 میلیارد تومان مصوبه گرفتیم .

 وی عنوان کرد: از کل این رقم 300 میلیارد تومان دیگر باقی مانده که رئیس جمهوری تاکید کردند این باقیمانده هم به طور کامل تامین شود.

 وی اظهار کرد: امید است این سفر هم آثار ارزشمندی برای استان داشته باشد زیرا این خطه ظرفیت های بسیاری دارد در عین آنکه با چالش ها و آسیب های گسترده ای هم درگیر است.

 نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد مقدس نیز گفت: مشهد شهری ملی است و با توجه به حجم گسترده زائر و مسافر داخلی و خارجی بایدتوجه ویژه ای به این شهر شود.

 آیت الله سید احمد علم الهدی افزود: حجم زائر این شهر بسیار است  ضمن آنکه زائران خارجی هم مزیت ها و مسائلی دارد اما به درستی از ظرفیت زائران خارجی به خوبی بهره گرفته نمی شود.

 وی عنوان کرد: مشهد به طور متوسط 10 برابر جمعیت ثابت خود در طول سال زائر و مسافر را پذیرایی می کند و مسائل و مشکلات عدیده ای دارد که به تبع آن بر مدیریت استان هم تاثیر جدی دارد.

وی اظهار کرد : باید نیازها و امکانات کشوری در سطح ملی دیده شود و آستان قدس با همه توان و ظرفیت ها فقط محدوده حرم مطهر رضوی را مدیریت می کند.

وی ادامه داد: باید این شهر به عنوان شهری ملی دیده شود و بر این اساس برنامه ریزی ها و خدمات و اعتبارات دیده شود.

وی در ادامه با اشاره به برخی مسائل و مشکلات اقتصادی در جامعه افزود : یکی از مسائل و دردهای امروز ما آن است که بر خلاف آنچه که در جامعه وجود دارد مشکلات و مسائل بزرگ جلوه می کند و مسئولان باید در این شرایط با مدیریت صحیح به دور از هر گونه دستپاچگی اقدام کنند.

آیت الله علم الهدی افزود: اصل و بنیه امکانات خود را دیده و با دشمن و بیگانه هم به طور جدی برخورد کرده به گونه ای که تحقیر و حقیر شود.

 وی با بیان اینکه نظام ما ولایی و متکی بر اهل بیت (ع) است ، اظهار کرد: باید همه در کنار هم برای خدمت به مردم هم تلاش کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز