استاندار خراسان رضوی خبر داد:

خودکفایی ۱۰ هزار مددجوی زیر پوشش نهادهای حمایتی استان در سال گذشته

۱۳۹۷/۰۲/۱۵ - ۰۹:۱۸:۲۸
کد خبر: ۷۰۳۷۵۴
خودکفایی ۱۰ هزار مددجوی زیر پوشش نهادهای حمایتی استان در سال گذشته
استاندار خراسان رضوی گفت: با اجرای طرح های اشتغال خرد و خانگی و توسعه ای طی سال گذشته بیش از 10 هزار مددجوی زیر پوشش نهادهای حمایتی اعم از بهزیستی و کمیته امداد توانمند شده و از چرخه مستمری بگیران این نهادها حذف شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، علی رضا رشیدیان در دیدار با پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور افزود: تلاش بر توانمندسازی مددجویان و استقلال آنان است از این رو طرح های متعددی در این حوزه اجرایی شده است.

 وی عنوان کرد: در این میان بیش از 700 نفر آنان مستمری بگیران سالمند و ناتوان از نظر جسمی بودند که توان انجام کار را نداشتند و برای این گروه هم با اجرای نیروگاه های خورشیدی کوچک و نصب پنل های مربوط در پشت بام منازل عملا به استقلال مالی آنان کمک ارزشمندی شد.

 وی عنوان کرد: این نیروگاه ها با اولویت نقاط روستایی و خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد اجرایی شده که بخشی از منابع اولیه اجرای طرح نیروگاه‌های خورشیدی در قالب تسهیلات بانکی تامین شده و تا کنون از این 700 مورد 550 نیروگاه به شبکه برق متصل شده و برق تولیدی آن با نرخ مصوب توسط وزارت نیرو خریداری می شود.

وی با بیان اینکه خراسان رضوی با توجه به گستردگی روستاها و آبادی ها که بیش از 330 مورد است و نیز مهاجرت های گسترده نیازمند اقدامات توسعه ای در مناطق روستایی و رونق دوباره این مناطق است .

 استاندار خراسان رضوی افزود: فرصت های زیادی در این مناطق برای توسعه وجود دارد ضمن آنکه افراد بسیار مستعدی هم داراست و در صورت حمایت می توانند نه تنها خود توانمند شوند بلکه برای دهها نفر دیگر هم اشتغال ایجاد کنند.

 وی با اشاره به طرح و تعهد امسال کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور برای ایجاد 135 هزار اشتغال در روستاها و توانمندسازی افراد تحت پوشش این نهاد حمایتی افزود : خراسان رضوی ظرفیت قابل توجهی برای پذیرش سهم مناسبی از این رقم را دارد .

وی در کنار آن ورود کمیته امداد در حوزه مقام سازی و بهسازی منازل مسکونی روستائیان در قالب طرح باز آفرینی بافت های فرسوده روستایی و نیز ترویج ازدواج در این مناطق و تامین جهیزیه مددجویان روستایی اعلام آمادگی استان را برای همکاری با کمیته امداد امام (ره) اعلام نمود و گفت: این طرح ها در قالب بسته توسعه روستایی می تواند اجرایی شده و به تقویت اقتصاد و اشتغال و رونق و آبادانی روستا منجر شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور هم در این نشست گفت: بر اساس تاکید رئیس جمهوری کمیته امداد امام (ره) اتمسال از محل ردیف تسهیلات و اعتبارات توسعه اشتغال روستایی 135 هزار اشتغال جدید ایجاد می کند .

پرویز فتاح افزود: بر این اساس توافق بر آن است این طرح طی توزیع استانی در تفاهم با استان ها به سرعت اجرایی شود.

 وی گفت: در این رابطه سهم خراسان رضوی با توجه به ظرفیت ها و توانمندی های آن باید رقم خوبی باشد.

 وی عنوان کرد: همچنین در حوزه ارائه تسهیلات ازدواج زوج های جوان روستایی هم آمادگی همکاری با خراسان رضوی را داریم ضمن آنکه برای تامین بسته های جهزیه زوج های جوان برنامه ریزی کرده ایم تا این بسته ها به صورت 100 درصد از کالاهای ایرانی و از مبدا کارخانجات داخلی تامین شود که خود کمکی به این واحدهاست.

وی ادامه داد: در سال گذشته 70 هزار واقعه ازدواج در محرومان و مددجویان این نهاد شکل گرفت وجهیزیه آنها هم تامین شد و تلاش گردید صف جهزیه در این نهاد صفر شود و اینگونه هم شد.

وی تصریح کرد: همچنین می توان بخشی از نیاز مسکن مددجویان و افراد تحت پوشش کمیته امداد را از محل واحدهای مسکن مهر فاقد متقاضی تامین کرد .

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز