مشارکت نظام‌مند جوانان در پارلمان مشورتی

۱۳۹۷/۰۲/۱۵ - ۰۹:۳۲:۴۷
کد خبر: ۷۰۳۷۶۷
مشارکت نظام‌مند جوانان در پارلمان مشورتی
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: پارلمان مشورتی جوانان نوعی مشارکت واقعی، مهم، نظام‌مند و مستمر است تا از انرژی، فکر و مشورت جوانان در تصمیم گیری‌ها استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، سید جوادحسینی در مراسم آغاز به کار پارلمان مشورتی جوانان سبزوار در فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: هویت بخشی و جوان باوری و جوان یاوری از دیگر اهداف تشکیل پارلمان مشورتی جوانان در شهرستان‌های خراسان رضوی است.

وی افزود: با راه اندازی پارلمان مشورتی جوانان در سبزوار، این تشکل در ۱۵ شهرستان ایجاد شده و طی ۱۰ روز آینده فعالیت این پارلمان در سایر شهرستان های خراسان رضوی نیز آغاز می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار  خراسان رضوی تصریح کرد: با اشاره به مشارکت واقعی نظامند و مستمر مردم در قالب تشکل های غیر دولتی از ۵۰۰ مورد در ۲ سال گذشته به یک هزار و ۶۲ تشکل غیردولتی در سال جاری افزایش یاقته است.

رئیس اداره ورزش و جوانان سبزوار نیز گفت: ۹۰ هزار نفر از جمعیت سبزوار جوانان هستند که فرصت بی نظیر در توسعه منطقه محسوب می شود.

مجید نصراله زاده افزود: در برنامه ششم توسعه به موضوع جوانان و رفع مشکلات معیشتی، اشتغال و ازدواج جوانان توجه شده و دولت گام های خوبی برای ساماندهی امور جوانان برداشته است.

وی همچنین با اشاره به تشکیل مجلس مشورتی جوانان در سبزوار افزود: این تشکل در انسجام و سازمان دهی امور جوانان، داشتن برنامه برای پرورش جوانان و تربیت مدیران توانمند برای آینده کشور نقش مهمی دارد.

نصراله زاده تصریح کرد: جوانان از طریق مجلس مشورتی می توانند با فائق آمدن بر مشکلات و با اعتماد به مهارت ها مشکلات خود و کشور را حل کنند.

گفتنی ست رای گیری پارلمان جهت انتخاب هیئت رئیسه، روسای کمیسیون های تخصصی و نمایندگان این پارلمان در استان برگزار شد که علی مومنی مقدم توانست با۵۲ رای از مجموع ۸۶ رای اعضای پارلمان مشورتی جوانان سبزوار، بیشترین رای در این پارلمان را کسب کند.

همچنین علی مومنی مقدم، پوریا عوضوردی، احمد ملک پور، سیدمصطفی اخلاقی، آرزو غضنفری، مسعود برادران، عرفان اکبری منش، مهرداد باشتنی و فریدخت اقایی به عنوان اعضای هیئت رئیسه انتخاب شدند.

میثم ایزدی، محمد موهبتی و محدثه برآبادی به‌عنوان روسای کمیسیون های تخصصی و پوریا عوضوردی، محسن گلستانی، سجاد اکبری، آرزو غضنفری، مهرداد باشتنی و علی مومنی مقدم بعنوان نمایندگان پارلمان شهرستان در استان معرفی شدند

اعضای این پارلمان را جوانان فعال حوزه های مختلف و در بازه سنی ١۵ تا ٢٩ سال تشکیل می دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز