نخستین قطار گردشگری غرب کشور وارد همدان شد

۱۳۹۷/۰۲/۱۵ - ۱۴:۲۶:۳۱
کد خبر: ۷۰۳۹۵۷
نخستین قطار گردشگری غرب کشور وارد همدان شد
نخستین قطار گردشگری غرب کشور روز شنبه با مجموع 320 مسافر و جمعی از هنرمندان شرکت کننده در جشنواره ملی پویانمایی وارد همدان شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مدیرکل راه و شهرسازی همدان گفت: این قطار به همراه هنرمندان و عروسک های نمایشی با استفاده از ظرفیت راه‌آهن برای شرکت در جشنواره پویانمایی به همدان آمده است.

فرهاد فرزانه افزود: با پیگیری مدیرعامل و نائب رئیس شرکت هواپیمایی ثامن پرواز، یک قرارداد یکساله با قطار گردشگری (ریل باس) بر حسب نوع استفاده استان همدان بسته شده است که در صورت برگزاری جشنواره های مختلف این قطار به همدان بیاید.

 اتصال ملایر به راه آهن غرب کشور که از سال 1380 آغاز و یک دهه به طول انجامید، در نهایت به طول 90 کیلومتر از سمنگان اراک اجرا شد و این شهرستان را به خطوط ریلی کشور متصل و تحولی چشمگیر در حوزه توسعه ریلی و تردد مسافر و بار در این منطقه از جنوب استان همدان ایجاد کرد.

کاهش میزان بار ترافیکی، افزایش جابجایی بار و مسافر، رونق صنعت، اقتصاد، صادرات و رشد صنعت گردشگری از دستاوردهای تکمیل خط آهن این استان ارزیابی شده است که با اضافه شدن ظرفیت قطارهای گردشگری، این روند شتاب روز افزون می گیرد و بی شک تاثیر بسزایی در میزبانی همدان در برگزاری 2 رویداد بزرگ بین المللی در سال 2018 (انتخاب به عنوان پایتخت گردشگری آسیا و میزبانی اجلاس جهانی گردشگری) می تواند داشته باشد.

همچنین استان همدان در سال 2018 میلادی میزبان چند برنامه ملی و فراملی است که نقطه آغازین آنها جشنواره ملی پویانمایی است که ساعت 21 امشب با حضور مسئولان کشوری کلید می خورد.

یادآوری این نکته نیز حایز اهمیت است که سال گذشته همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا در سال جاری میلادی انتخاب شد و بر این اساس در ماه های تیر و آبان 2 اجلاس بزرگ در همدان برگزار می‌شود.

به عبارت دیگر، تیر امسال اجلاس گردشگری آسیا با حضور وزاری گردشگری 34 کشور قاره کهن و آبان ماه اجلاس گردشگری جهانی با حضور 500 عضو از بیش از 150 کشور وابسته به سازمان جهانی گردشگری، در همدان برگزار می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز