رییس اتاق بازرگانی استان مرکزی:

مدیران بین صنعت و دانشگاه ارتباط ایجاد کنند

۱۳۹۷/۰۲/۱۷ - ۱۰:۱۸:۵۵
کد خبر: ۷۰۴۴۰۷
مدیران بین صنعت و دانشگاه ارتباط ایجاد کنند
رییس اتاق بازرگانی استان مرکزی گفت: ایران با در اختیار داشتن یک درصد جمعیت جهان و یک درصد خاک دنیا باید سهم ١٨٠ میلیارد دلاری از بازار جهانی داشته باشد ولی امروز این رقم به ٥٠ میلیارد دلار می رسد و علت آن این است که کالای تولیدی در کشور برای بازار جهانی جاذبه ندارد.

به گزارش برنا از اراک ،  منوچهر توسطی در نخستین جشنواره تجلیل از مهندسان فناور استان بیان کرد: آنچه امروز در جوامع توسعه یافته اتفاق افتاده نشان از تلاش مهندسان دارد و اگر بخواهیم در ایران نیز شاهد پیشرفت صنعتی و اقتصادی باشیم وظیفه تربیت مهندس و حمایت از او را بر عهده داریم .

وی با تاکید بر لزوم تربیت نیروهای متخصص و مهندس توسط دانشگاه ها گفت: آنچه امروز شاهدیم این است که فارغ التحصیلان دانشگاهی وارد صنعت نمی شوند و این امر به نوع تربیت آنان باز می گردد. دانشجویان طی ٤ سال با معلوماتی تئوری و فارغ از عملگرایی فارغ التحصیل می شوند و به محیط کار و صنعت راه بیدا نمی کنند .

توسطی تصریح کرد: مدیران باید در تربیت دانشجویان تغییراتی ایجاد کنند و در کنار این تغییرات بین صنعت و دانشگاه نیز ارتباط ایجاد کنند .

رییس اتاق بازرگانی اراک بیان کرد: علیرغم نیاز به تعامل صنعت و دانشگاه، همچنان این ارتباط درگیر یگ گره است. باید عارضه یابی صورت گیرد تا توسعه ای همه جانبه در این زمینه رقم بخورد، دانشجویان باید از تمامی امکانات دانشگاه استفاده کنند تا با دستی پر از این محیط خارج شوند. باید از مدرک گرایی پرهیز کرد و با دیدی علمی و عملی وارد صنایع شد و اتاق بازرگانی نیز آمادگی دارد در قالب کارورزی و مهارت آموزی در صنعت پذیرای دانشجویان باشد .

وی گفت: در مسیر استفاده از تکنولوژی باید از صنعت تکراری و تهی کردن ذخایر و معادن فاصله بگیریم و به سمت شرکت های دانش بنیان حرکت کنیم .

توسطی تصریح کرد: ایران با در اختیار داشتن یک درصد جمعیت جهان و یک درصد خاک دنیا باید سهم ١٨٠ میلیارد دلاری از بازار جهانی داشته باشد ولی امروز این رقم به ٥٠ میلیارد دلار می رسد و علت آن این است که کالای تولیدی در کشور برای بازار جهانی جاذبه ندارد. باید در زمینه های مختلف مهندسان با استفاده از دانش و امکانات دست به خلاقیت زده و محصولات جدید تولید کنند .

 

نظر شما