توسعه صادرات و ارتقای تجارت فرامرزی جزو برنامه ها و اولویت های آذربایجان‌غربی است

۱۳۹۷/۰۲/۲۰ - ۱۷:۲۲:۱۳
کد خبر: ۷۰۵۷۳۰
توسعه صادرات و ارتقای تجارت فرامرزی جزو برنامه ها و اولویت های آذربایجان‌غربی است
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی، توسعه صادرات و ارتقای تجارت فرامرزی را جزو برنامه ها و اولویت های استان عنوان کرد.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، رضا حسینی در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی و شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان که در محل استانداری برگزار شد، گفت: توسعه صادرات و ارتقای تجارت فرامرزی جزو برنامه ها و اولویت های استان است و باید برنامه های مدونی برای تحقق این اهداف تدوین شود.

وی افزود: در استان آذربایجان غربی که از تعداد زیادی پایانه، بازارچه و گمرک برخوردار است، حوزه تجارت فرامرزی و صادرات آن طور که باید و شاید جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده لذا تلاش داریم با تلاش، برنامه ریزی و همکاری مدیران استان این بخش را تقویت کنیم.

حسینی ادامه داد: از تشکل های بخش خصوصی مرتبط با صادرات و تجارت فرامرزی نیز می خواهیم دستگاههای اجرایی استان را به لحاظ علمی و تجربی کمک کنند تا همه با هم و با همفکری و همکاری، شاهد ارتقای سطح صادرات استان باشیم.

معاون استاندار در خصوص صادرات محصولات کشاورزی و باغی استان بویژه سیب گفت: در این خصوص با دو کشور منطقه مذاکره و مبادله هیات های تجاری نیز انجام گرفته است؛ امیدواریم با اقدامات صورت گرفته و پیگیری های بعدی، امسال سطح صادرات محصولات کشاورزی و باغی استان بصورت چشمگیری ارتقا پیدا کند.

معاون اقتصادی استاندار تاکید کرد: برای تحقق برنامه ها در استان، باید برای هر سال یک هدفگذاری داشته باشیم و بر اساس آن امور را به پیش ببریم.

حسینی همچنین بر لزوم استقرار نمایندگان سازمان‌های ذی‌ربط در قالب طرح پنجره واحد تجاری در گمرکات و اجرای کامل پنجره واحد تجارت فرامرزی در استان تاکید کرد و گفت: باید با تعامل بین دستگاه های مربوطه مشکلات این حوزه را از میان برداریم تا شاهد راه اندازی کامل پنجره واحد تجاری در استان باشیم.

در این جلسه مسائل و مشکلات مختلف گمرکی با حضور معاون اقتصادی استاندار مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم برای رفع مشکلات مطروحه اتخاذ شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز