معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در آیین بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان:

مشارکت همگانی برای ساخت کلاس ها ضروری است

۱۳۹۷/۰۲/۲۰ - ۱۴:۲۷:۵۵
کد خبر: ۷۰۵۷۳۳
مشارکت همگانی برای ساخت کلاس ها ضروری است
عاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان برگزارشد با تجلیل از خدمات و کارهای نیک خیرین در ساخت کلاس درس و آثار و برکات آن درعرصه توسعه علم و دانش گفت: برای تامین فضای آموزشی مورد نیاز ۵۰۰۰ کلاس باید ساخته شود که برای تحقق آن باید کار بزرگی انجام شود و مشارکت همگانی را می طلبد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، تقی کهوریان  با بیان اینکه برای ساخت این کلاس ها ۶۰۰۰ میلیارد ریال باید هزینه شود افزود:در حال حاضر۳۰۰۰ کلاس درس  از کلاسهای مورد نیاز در نقاط مختلف استان در حال ساخت و اجرا می باشد که ۶۵۲  کلاس از این مجموعه به صورت مشارکتی و یا خیری کامل در حال احداث است .

وی راه اندازی کمپین برای جذب مشارکت های همگانی را خواستار شد و اظهار داشت: با راه اندازی کمپین همگانی مدرسه سازی ، چنانچه از۳میلیون نفر جمعیت استان درحدود یک میلیون نفر با حضوردراین کمیپن و در قالب همیارمدرسه با اختصاص اندک مبالغ در حد ۵۰ هزار ریال ماهیانه به مدت ۵ سال به صورت خیری با پرداخت به انجمن خیرین مدرسه ساز در ساخت این فضاها مشارکت نمایند و با این شیوه ۵۰ درصد منایع مورد نیاز قابل تامین بوده و می توانند در کنار خیرین مدرسه ساز با سابقه استان می توانند دراین کار خیر مشارکت کنند و با این حرکت جهادی و معنوی در مدت زمان کوتاهی بخش از بزرگی از نیازهای فضاهای آموزشی استان تامین می شود.

معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار حضور بانوان خیردرفعالیت های مدرسه سازی دراستان را خوب ارزیابی کرد و گفت: بانوان خیر و نیکوکاراستان در کنار سایر خیرین در تمامی عرصه ها فرهنگی و اجتماعی از جمله در امر مدرسه سازی و کمک به آموزش و رشد علمی مشارکت بالایی دارند .

تقی کهوریان توسعه فضاهای آموزشی و ایجاد فرصت علم آموزی را یکی از مظاهر حاکمیت عدالت در جامعه دانست و افزود:انفاق درعرصه علم آموزی بالاترین ارزش را دارا است و علم و آگاهی انسان موجب پایداری عدالت در جامعه خواهد بود و باید با فراهم ساختن امکانات و گسترش فضای آموزشی در دورترین و کم برخوردارترین نقاط استان فرصت شکوفایی استعداد جوانانی که می توانند در پیشرفت و اعتلای کشور سهیم باشند را ایجاد کرد.

وی همچنین نگهداری از فضاهای آموزشی را دیگر برنامه های مهم برشمرد و گفت: مرمت و نگهداری از فضاهای موجود و تازه ساخت آموزشی از درجه اهمیت بالایی برخوردار بوده  که با توجه به هزینه های هنگفت آن و توان مالی اداره کل آموزش و پرورش ، همیاری و مشارکت خیرین در این حوزه نیز می تواند مثمر ثمر باشد.

معاون هماهنگی امورعمرانی با تاکید برهمکاری دستگاههای اجرایی برای سهولت فعالیت خیرین در استان تصریح کرد:ما مسئولین و مدیران دستگاههای اجرایی وظیفه داریم در کمترین زمان ممکن امورات خیرین محترم را کارسازی کرده و از تاخیر در روند فعالیت آنان جلوگیری کنیم و خیرین در مراجعه به دستگاههای اجرایی برای اجرای پروژه های مدرسه سازی باید با کمترین مشکل  مواجه نشوند.

خیرین مدرسه آذربایجان غربی  سال گذشته  در نوزدهیمن جشنواره خیرین مدرسه ساز احداث ۸۹ مدرسه در قالب ۴۰۶ کلاس درسی به ارزش ۴۵۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال را در استان متعهد شده بودن که از این میزان ۴۸ مدرسه با ۱۷۹ کلاس درس و به ارزش ۲۵۵ میلیارد ریال را احداث و به نظام آموزشی تحویل داده اند.

در آذربایجان غربی ۳۴۸ خیر مدرساز و ۳۶۳۹ همیارمدرسه ساز در امر احداث فضاهای آموزشی مشارکت دارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز