معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی:

حمایت از بخش کشاورزی از برنامه های دولت تدبیر و امید است

۱۳۹۷/۰۲/۲۹ - ۲۰:۲۱:۴۳
کد خبر: ۷۰۸۹۲۳
حمایت از بخش کشاورزی از  برنامه های دولت تدبیر و امید است
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی گفت: سرمایه صندوق های حمایت از بخش کشاورزی این استان به میزان 150 میلیارد ریال افزایش می باید.

به گزارش برنا از اراک ، سعید فرخی  در نشست کارگروه امور اقتصادی و تولیدی استان مرکزی افزود: این افزایش سرمایه از اعتبارات دولتی تامین می شود.

وی ادامه داد: حمایت از بخش کشاورزی و به خصوص اشتغال روستایی یکی از مهمترین برنامه های دولت تدبیر و امید است و دستگاه های مربوطه و به خصوص بانک ها و صندوق های حمایت از بخش کشاورزی باید در این راستا برنامه ریزی های مدون داشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی بیان کرد: بانک ها و صندوق های حمایت از بخش کشاورزی باید نسبت به پرداخت تسهیلات در این بخش توجه ویژه داشته باشند و سیاست دولت تدبیر و امید را دنبال کنند.

وی از کمک دولتی سه هزار میلیارد ریالی برای تامین آب شهرک گلخانه ای محلات خبر داد و گفت: اکنون این مجتمع به میزان 30 لیتر بر ثانیه از پساب تصفیه خانه فاضلاب محلات استفاده می کند اما نگهداری آب در حوضچه های پلاستیکی باعث آلودگی آب و در نتیجه اعتراض گلاخانه داران هیدروپونیک شده است.

فرخی بیان کرد: سه میلیارد ریال از منابع دولتی برای اصلاح این مهم تخصیص داده شده و مابقی اعتبارات مورد نیاز نیز از سوی گلخانه داران تامین می شود.

وی همچنین بانک توسعه تعاون استان مرکزی را نسبت به تامین سرمایه در گردش شرکت تعاونی کشاورزی مرغداران شهرستان دلیجان به میزان 15 میلیارد ریال موظف کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی با بیان اینکه تجهیز چاه های کشاورزی استان به کنتورهای حجمی هوشمند، نیازمند ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار است اظهار کرد: با پرداخت این میزان بودجه در قالب تسهیلات، چاه های مجاز استان به سیستم کنتور هوشمند مجهز خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز