ابلاغ تعهد اشتغال ۲۸ شهرستان استان با هدف ایجاد ۱۱۰ هزار فرصت شغلی در سال ۹۷

۱۳۹۷/۰۲/۳۰ - ۱۰:۴۶:۱۱
کد خبر: ۷۰۹۱۲۰
ابلاغ تعهد اشتغال ۲۸ شهرستان استان با هدف ایجاد ۱۱۰ هزار فرصت شغلی در سال ۹۷
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان رضوی از ابلاغ تعهد و سهمیه اشتغال 28 شهرستان استان با هدف ایجاد 110 هزار فرصت شغلی در سال 97 خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، شکوه میرشاهی گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه اجرای برنامه‌های استان در حوزه اشتغال باید در افق 1400 ‌منجر به ایجاد 433 هزار و 890 اشتغال جدید شود که با دستور استاندار محترم تعهد اشتغال 28 شهرستان استان ابلاغ شده است.

وی افزود: این سهیمه بر اساس پتانسیل‌ها، ظرفیت‌ها و مزیت‌های موجود هر شهرستان در جلسات کارگروه تخصصی اشتغال استان به تصویب دستگاه‌های اجرایی رسیده و انتظار است دستگاه‌های اجرایی نقش خود را در تسهیل گری و ایجاد فرصت و استفاده از ظرفیت‌های قانونی و منابع تخصیص یافته در این حوزه ایفا کنند.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان رضوی عنوان کرد: شهرستان‌های مشهد با 53 هزار و 960 ، نیشابور با 5 هزار و 270 و سبزوار با 4 هزار و 456 نفر به ترتیب بیشترین تعهد اشتغال استان را در سال جاری دارند.

وی افزود: در سال گذشته نیز با هدف گذاری 160 هزار شغل جدید ، موفق به ایجاد 124 هزار فرصت شغلی جدید شدیم که خود عاملی در کاهش 1.8 درصدی نرخ بیکاری استان نسبت به دوره زمانی مشابه انعکاس داشتطی سال 96 نسبت به سال قبل از آن شد.

میرشاهی تصریح کرد: دراین میان دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استان به عنوان مسئول نظارت بر حسن اجرای برنامه‌های دولت در زمینه اشتغال با همکاری کلیه دستگاه‌های اجرایی استان و راهنمایی استاندار در سال جاری بر اجرای دقیق و بهنگام سیاست‌های دولت نظارت می کند.

 میرشاهی ابراز امیدواری کرد: روند کاهش نرخ بیکاری استان در سال جاری نیز تداوم یابد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز