استاندارالبرز:

امضا ۴ تفاهم نامه تحقیقاتی - کشاورزی با حضور معاون رییس جمهوری و استاندار البرز

۱۳۹۷/۰۲/۳۰ - ۱۲:۴۳:۴۹
کد خبر: ۷۰۹۱۳۲
امضا ۴ تفاهم نامه تحقیقاتی - کشاورزی با حضور معاون رییس جمهوری و استاندار البرز
طی مراسمی با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و استاندار البرز، ۴ تفاهم نامه همکاری مشترک بین بخش خصوصی و واحد تحقیقات غلات موسسه اصلاح و تهیه نهال و بذر در کرج به امضا رسید.

​به گزارش خبرگزاری برنا - استان البرز: محمدعلی نجفی ظهر یکشنبه در مراسم امضای قراردادهای انتقال دانش فنی تولید بذور ارقام اصلاح شده جدید زراعتی به بخش خصوصی که با حضور سورنا ستاری معاون علمی رییس جمهوری در موسسه تحقیقاتی نهال و بذر کرج برگزار شد؛ گفت: در  دولت یازدهم افزایش سرعت پژوهش و فناوری در حوزه کشاورزی نویدبخش پیشرفت و توسعه بوده است.

وی افزود: فعالیت های بخش کشاورزی البرز در حوزه های مختلف بسیار چشمگیر و حائز اهمیت شده و بخش کشاورزی از نظر دامنه و گستردگی فعالیت، تنوع محصولات و تعدد بهره برداران، محرک سایر بخش ها نیز بشمار می رود.

استقرار ۱۰ موسسه تحقیقاتی بزرگ ملی در استان

نجفی با اشاره به ظرفیت های غنی علمی در استان البرز خاطرنشان کرد: استان البرز دارای کشاورزان و اراضی مستعد و پیشرویی است، همچنین وجود ۱۰ مرکز تحقیقاتی بزرگ ملی در استان با حضور اساتید و محققان برتر کشور، فرصت بسیار خوبی برای استان و کشور محسوب می شود.

استقبال استاندار از تولیدات کشاورزی کم آب بر

وی افزود: در استان، از علوم و فناوری هایی که باعث تعدد محصولات و بستری برای استفاده بهینه آب باشد، استقبال می کنیم.

لزوم افزایش پساب تصفیه شده صنعتی برای مصرف در بخش کشاورزی

استاندار البرز با بیان اینکه استفاده از پساب های تصفیه شده صنعتی برای بخش کشاورزی فرصت است اضافه کرد: با توجه به محدودیت های منابع آب استان درصدد بهره برداری از ظرفیت پساب های تصفیه شده صنعتی برای آبیاری بخش کشاورزی در البرز هستیم.

صادرات ۱۸۲ میلیون دلاری در فرودگاه پیام

وی  با بیان اینکه درصدد راه اندازی بخش مسافربری فرودگاه پیام با حل موانع و مشکلات این مجموعه، هستیم؛ گفت: فرودگاه کارگو پیام، فرصت ارزشمندی برای توسعه فعالیت های تجاری و صادراتی در بخش کشاورزی محسوب می شود که در آینده نزدیک تعداد پروازها افزایش می یابد، همچنین البرز ، سال گذشته ۱۸۲ میلیون دلار صادرات داشته است.

در این مراسم ۴ تفاهم نامه همکاری مشترک بین بخش خصوصی و  واحد تحقیقات غلات موسسه اصلاح و تهیه  نهال و بذر در کرج به امضا رسید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز