مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای لرستان ،تاکید کرد:

لزوم همکاری ادارات مرتبط برای پیشرفت طرح روستای بدون بیکار در استان

۱۳۹۷/۰۲/۳۱ - ۱۲:۳۵:۳۲
کد خبر: ۷۰۹۵۷۹
لزوم همکاری  ادارات مرتبط برای پیشرفت طرح روستای بدون بیکار در استان
"رحمن قلاوند "اضمن ارائه گزارشی از روند اجرایی و پیشرفت طرح روستای بدون بیکار دراستان خواستار همکاری بیشتر سایر ادارات مرتبط با موضوع شد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان درنشست بابهزاد منصوری  سرپرست اداره کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری اظهارکرد: در ابتدای اجرای طرح با همکاری فرمانداران و بخشداران تعدادی از روستاها بعنوان روستای پایلوت انتخاب و سپس با سرشماری از اهالی روستاها، ۲۶۰۰ نفر متقاضی شرکت در این طرح شدند.

وی افزود: تعدادی از این افراد شرایط لازم را نداشته و یا از اهالی روستاها نبوده اند که پالایش و غربال لازم در این زمینه  به عمل آمده است. سپس با انجام نیازسنجی های لازم شغلهایی که قابلیت ایجاد، توسعه  و درآمدزایی در آن روستاها را داشتند شناسایی و اجرای آموزشهای لازم برای توانمندسازی روستاییان در این حرفه ها، در ۱۲ روستای پایلوت در زمان تعیین شده انجام شده است.

قلاوند تصریح کرد: در بسیاری از روستاها دوره های آموزش پایان یافته و در حال حاضر بخش پایانی آموزشهای فنی و حرفه ای در تعدادی از روستاها که دوره های طولانی تری داشته اند رو به اتمام است و تقریبا ۸۰ درصد از افراد آموزش دیده در سامانه کارا ثبت نام نموده اند.

وی گفت: تسهیلات لازم جهت ایجاد اشتغال این افراد در حدود ۴۵ میلیارد تومان برآورد شده است.

قلاوند خاطر نشان کرد: در این خصوص از  سوی قرارگاه خاتم قول مساعد مبنی بر  همکاری آن قرارگاه در فراهم آوردن زمینه پرداخت تسهیلات به روستاییان داده شده است که در حال پیگیری آن هستیم.

وی  خواستار تامین  تسهیلات اشتغال روستاییان این طرح از هر منبع ممکن و قانونی در استان شد و افزود: در این راستا جلسات لازم نیز با ادارات کل جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و صنعت و معدن استان برگزار شده است و فهرست مشاغل مرتبط با هر یک از دستگاههای ذکر شده برای صدور مجوزهای مربوط و انجام کارشناسی های لازم برای آنها ارسال شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز