معاون استاندار:

رویکرد اصلی هفته فرهنگی شهرستان ها جریان سازی فرهنگی است

۱۳۹۷/۰۳/۰۱ - ۱۲:۲۱:۲۶
کد خبر: ۷۰۹۹۸۸
رویکرد اصلی هفته فرهنگی شهرستان ها جریان سازی فرهنگی است
با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی جلسه هماهنگی برگزاری هفته فرهنگی شهر ستان ها برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، سید جواد حسینی در این نشست گفت: جریان سازی فرهنگی، افزایش هویت اجتماعی و محلی، انسجام بخشی، پر کردن اوقات فراغت، افزایش نشاط اجتماعی، شناخت ظرفیت های فرهنگی و هنری و احیای سنت ها از اهداف برگزاری هفته فرهنگی شهرستان ها می باشد.

وی افزود: توجه ویژه به آداب و رسوم فرهنگی هر منطقه ، توجه به مشاهیر بومی و محلی، شناخت و کشف استعدادهای منطقه ای و ایجاد زمینه برای شکوفایی آنان، تجلیل از بزرگان فرهنگ و هنر هر منطقه و برپایی مسابقات فرهنگی و هنری و ورزشی از دیگر اهداف هفته های فرهنگی شهرستان ها می باشد.

 معاون استاندار با بیان اینکه هفته فرهنگی شهرستان ها پس از ماه مبارک رمضان ادامه پیدا خواهد کرد اظهار داشت: هفته های فرهنگی دنبال انسجام بخشی فرهنگی و نشاط اجتماعی با پرهیز از برنامه های ساختار شکن و قالبی است.

وی افزود: شورای سیاست گذاری هفته فرهنگی شهرستان ها با محوریت ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی  تشکیل شده است و هر فعالیتی که قرار است اتفاق بیفتد باید از مجرای این شورا عبور کند.

وی تصریح کرد: ستاد برنامه ریزی هفته فرهنگی در شهرستان ها نیز با محوریت فرماندار آن شهرستان تشکیل و برای برنامه ریزی هفته های فرهنگی اقدام نماید.

 معاون استاندار ایجاد نشاط و شادابی را از رویکرد های هفته های فرهنگی شهرستان ها دانست و اظهار داشت: از ظرفیت های هنری ویژه هر شهرستان و هنرمندان همان شهرستان در برگزاری هفته های فرهنگی استفاده شود.

وی افزود: در زمان برگزاری این هفته ها برجسته سازی المان های فرهنگی و میراث فرهنگی هر شهرستان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی گفت:  از  ورزش های بومی و محلی و ورزش هایی که می تواند به رونق فرهنگی و ورزشی هر شهرستان کمک کند نیز در طول زمان برگزاری این هفته ها استفاده شود.

حسینی با بیان اینکه تبلیغات در جریان سازی هفته های فرهنگی بسیار مهم است اظهار داشت: از تمامی ظرفیت های صدا و سیما، شهرداری مشهد، مطبوعات و رسانه ها در جهت معرفی هفته های فرهنگی شهرستان ها باید به نحو مطلوب استفاده نمود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز