تکذیب مسمومیت ۴۰ نهاوندی بر اثر مصرف قارچ سمی

۱۳۹۷/۰۳/۰۵ - ۱۰:۴۴:۰۱
کد خبر: ۷۱۱۰۹۲
تکذیب مسمومیت ۴۰ نهاوندی بر اثر مصرف قارچ سمی
مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان مسمومیت 40 نهاوندی بر اثر مصرف قارچ سمی را تکذیب کرد و گفت: فعلا این خبر از طرف اورژانس مورد تأیید نیست.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛عباس اولیاسمیع با بیان اینکه نوع مسمومیت این افراد باید بررسی و مورد تأیید قرار گیرد، گفت: هیچ سابقه‌ای از ثبت مسمومیت این 40 نفر در سامانه اورژانس وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه آخرین آمار مسمومیت بر اثر مصرف قارچ سمی تنها 4 نفر در شهرستان رزن به ثبت رسیده است، اظهار کرد: متأسفانه در یکی از این موارد که مسمومیت خانمی 57 ساله از اهالی روستای خنجرآباد رزن بود، منجر به مرگ او شد.

اولیاسمیع یادآور شد: اغلب افرادی که بر اثر مصرف قارچ سمی دچار مسمومیت شده‌اند، قارچ مورد استفاده خود را از کوه و دشت چیده‌اند بنابراین به مردم توصیه می‌شود از مصرف موادی که نسبت به سالم بودن آن اطمینان ندارند، بپرهیزند.

وی با تأکید بر اینکه نباید این تصور را داشت که گیاهان به ما آسیبی نمی‌رسانند، ادامه داد: برخی گیاهان جنبه خوراکی داشته و برخی نیز جنبه غیرخوراکی دارند اما این اشتباه مصطلح وجود دارد که مصرف همه گیاهان جنبه مثبت دارد.

مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان با بیان اینکه گیاهان غیرخوراکی به دو گروه سمی و غیرسمی تقسیم می‌شوند، اضافه کرد: قارچ در گروه گیاهانی قرار دارد که هم جنبه خوراکی و هم جنبه غیرخوراکی سمی دارد.

وی اعلام کرد: شرایط اقلیمی جدید و بارش‌ها در سالجاری، موجب رویش انواع گیاهان خوراکی و غیرخوراکی شده و متأسفانه عمده مسمومیت‌ها بر اثر چیدن گیاه از کوه و دشت و یا خرید از وانت‌بارها و افراد ناآگاه بوده است.

وی با تأکید بر اینکه شهروندان باید از خرید مواد خوراکی بدون شناسنامه و از افراد ناآشنا بپرهیزند، افزود: برخی بر این باورند که قارچ در صورت آلودگی با حرارت دیدن و یا سرخ شدن ممکن است سالم شود در حالیکه میکروب با قارچ دو موضوع متفاوت بوده و در برخی مواقع امکان دارد قارچ با حرارت کشنده‌تر شود.

مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان در پایان گفت: با توجه به اینکه قارچ در زمره مواد خوراکی ضروری نیست از شهروندان می‌خواهیم از خوردن قارچ تا مدتی بپرهیزند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز