معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان:

حقوق شهروندان در بعضی ادارات توسط عده‌ای از کارکنان رعایت نمی‌شود

۱۳۹۷/۰۳/۰۶ - ۱۴:۴۶:۳۵
کد خبر: ۷۱۱۵۱۸
حقوق شهروندان در بعضی ادارات توسط عده‌ای از کارکنان رعایت نمی‌شود
حبیب الله خجسته پورگفت: رعایت نشدن حقوق شهروندی به علت اشراف نداشتن ارباب رجوع به حقوق خود است.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛ خجسته‌پور در جلسه تقدیر از بازرسان حقوق شهروندی با بیان اینکه بازرسی در چارت مشخص و محدود، کار دشواری است، اظهارکرد: وقتی در جایگاه قضاوت قرار می‌گیرید قطعا سختی‌هایی به دنبال دارد چراکه یک امتیاز کم و زیاد کردن، امکان اجحاف و ضایع کردن حق کسی و یا دستگاهی وجود دارد.

وی افزود: با توجه به چالش‌های موجود در این مسیر یک‌ نفر و یا دستگاهی خاص همه دستگاه‌ها را ارزیابی نمی‌کند بنابراین هرکسی از دیدگاه خود ارزیابی می‌کند و نظرات متفاوتی ارائه می‌دهند.

خجسته‌پور فلسفه کار را نه امتیاز دادن و نه امتیاز گرفتن دانست وگفت: هدف از این رتبه‌ها ایجاد انگیزه و تحرک در میان کارکنان و دستگاه‌ها است.

وی  با بیان اینکه از مشکلاتی که جامعه ما گرفتار آن شده و همه کسانی که برای انجام کارهای اداری با آن دست به گریبان هستند انجام ندادن به موقع کارها توسط بعضی کارمندان ادارات است، عنوان کرد: بعضی اوقات پروسه کاری یک روزه چندین روز به طول می‌انجامد.

خجسته پورخاطرنشان  کرد: حقوق شهروندان ما در بعضی ادارات توسط عده‌ای از کارکنان رعایت نمی‌شود؛ این بازرسی‌ها بیشتر به دنبال ایجاد انگیزه و تحرک در بین دستگاه‌ها هستند تا بتوان نارضایتی در میان مردم را کاهش داد.

 وی با بیان اینکه رعایت نشدن حقوق شهروندی به علت اشراف نداشتن ارباب رجوع به حقوق خود و قانون و مقررات است،تصریح کرد: دستگاه‌ها و کارکنان، موظف به آگاهی دادن ارباب‌رجوع در مورد حقوق خود و مقررات هستند.

خجسته پور ادامه داد: استفاده از الفاظ نمیدانم و نه گفتن و امثال این به ارباب رجوع باعث سرگردانی آنان در محیط ادارات می‌شود؛ انتظار می‌رود که خروجی این بازرسی‌ها رفع مشکل مردم و عدم سرگردانی ارباب‌رجوع در دستگاه‌ها باشد.

وی یادآورشد: میز خدمت در جایگاه خود به درستی به کار نمی‌رود و شاهد آن هستیم که در بعضی ادارات صرفا به عنوان میز اطلاعات از آن استفاده می‌شود.

خجسته‌پورگفت میز خدمت به گونه‌ای باید باشد که به کار ارباب رجوع رسیدگی و خدمت ارائه شود؛ بازرسان مدیران را نسبت به این موضوع آشنا کنند.

وی تاکید کرد: در این مورد مدیر کل امور اجتماعی استانداری نیز در شورای اداری برای مدیران توضیحات لازم را خواهد داد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز