رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آوج:

اقدامات مبارزه با بیماری تب مالت در آوج انجام شد

۱۳۹۷/۰۳/۰۶ - ۱۵:۲۳:۳۹
کد خبر: ۷۱۱۶۷۰
اقدامات مبارزه با بیماری تب مالت در آوج انجام شد
امین یوسفی گفت: با هدف کنترل ابتلا به بیماری تب مالت در روستاهای شهرستان آوج، اداره دامپزشکی این شهرستان اقدام به کنترل آن کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛  امین یوسفی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آوج در خصوص پیشگیری از بیماری تب مالت افزود: این شهرستان به دلیل موقعیت جغرافیایی، همیشه در معرض نقل و انتقالات بدون ضوابط قرنطینه ای دام می باشد. لذا به منظور جلوگیری از ابتلا به بیماری تب مالت در جمعیت دامی شهرستان، مایه کوبی گسترده ای در جمعیت دام سبک و سنگین شهرستان صورت گرفته است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آوج اضافه کرد: همچنین این اقدام در جهت پاکسازی اماکن نگهداری دام ها از آلودگی های احتمال طرح ویژه سم پاشی و ضدعفونی و آموزش دامداران در روستاهای پرخطر آوج در حال انجام می باشد.

 یوسفی در خصوص بیماری تب مالت توضیح داد: بیماری تب مالت یکی از بیماری های مشترک بین انسان و دام می باشد که می تواند از راههایی چون خوردن شیر و لبنیات غیر پاستوریزه و تماس با دام آلوده به بیماری منتقل شود.

 وی تصریح کرد: اداره دامپزشکی آوج آمادگی دارد تا با همکاری روستائیان نسبت به ضدعفونی و سم پاشی اماکن دامی روستایی با تحویل رایگان سموم و مواد ضدعفونی کننده اقدام نماید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز