افزایش سطح زیر کشت واحدهای گلخانه ای در استان مرکزی

۱۳۹۷/۰۳/۰۶ - ۱۵:۲۸:۰۷
کد خبر: ۷۱۱۶۷۴
افزایش سطح زیر کشت واحدهای گلخانه ای در استان مرکزی
سطح زیر کشت واحدهای گلخانه ای استان مرکزی در سال زراعی جاری به 620 هکتار رسید.

به گزارش برنا از اراک، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با بیان اینکه این افزایش سطح با هدف مدیریت بهینه منابع آبی انجام شده گفت : 22 هکتار از سطح زیر کشت گلخانه ای استان با پرداخت تسهیلات و حمایت های دولت در سال گذشته ایجاد شده است.
زارعی افزود : 340 هکتار از گلخانه های استان مرکزی در سه مجتمع دولتی امام علی، گل و گیاه محلات و خمین و 280 هکتار در 2 مجتمع بخش خصوصی شهرستان های ساوه و زرندیه ایجاد شده است.
کشت محصولات کشاورزی در گلخانه ها مصرف آب کشاورزی را تا یک دهم کشت در زمین های کشاورزی کاهش می دهد و تولید محصولات کشاورزی هم تا 10 برابر افزایش می یابد.
وی توسعه آبیاری نوین در زمین های کشاورزی و باغ های استان مرکزی را از دیگر برنامه های جهاد کشاورزی برای صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی عنوان کرد.
70 هزار هکتار باغ در استان مرکزی وجود دارد که هفت هزار و 500 هکتار آن به سامانه آبیاری نوین تجهیز شده است.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت : با اجرای سامانه آبیاری تحت فشار در بقیه باغ های استان مرکزی صرفه جویی مصرف آب کشاورزی از 22 درصد به 90 درصد افزایش می یابد.
برای توسعه سامانه آبیاری تحت فشار در زمین های کشاورزی،  85 درصدِ اعتبار مورد نیاز را ، دولت به صورت یارانه ای و بقیه را هم بهره برداران پرداخت می کنند.
زارعی توسعه کشت گیاهان کم آب بر و گیاهان دارویی را از دیگر برنامه های سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی عنوان کرد و افزود : بر این اساس امسال 200 هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت زعفران، 650 هکتار گل محمدی و 70 هکتار به کشت سایر گیاهان دارویی از جمله آلوئه ورا، آویشن، گل گاوزبان، بارنج، پونه، زیره سبز، کدوی پوست کاغذی، کاسنی و سرخارگل اختصاص یافته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز