برگزاری مراسم معارفه فرماندهی هنگ مرزی شهرستان خوی

۱۳۹۷/۰۳/۱۰ - ۱۳:۳۰:۳۶
کد خبر: ۷۱۳۲۶۲
برگزاری مراسم معارفه فرماندهی هنگ مرزی شهرستان خوی
مراسم معارفه فرماندهی هنگ مرزی شهرستان خوی برگزار شد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، مراسم معارفه فرماندهی هنگ مرزی با حضور امام جمعه، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خوی و فرماندهی هنگ مرزی استان برگزار و جناب سرهنگ امام علی خدائی فر به عنوان فرمانده هنگ مرزی خوی معرفی شد .

حجت الاسلام شکوری در این مراسم با اشاره به چالش های مرزی استان اظهار داشت: در مرزهای استان آذربایجان غربی به ویژه مرزهای میان ایران و ترکیه چالش های متعددی وجود دارد که چندین سال است تمامی نیروهای عمل کننده در منطقه را درگیر ساخته است از قبیل مسائل امنیتی داخلی و کشور همسایه ، ورود و خروج های غیر قانونی، یارگیری گروه های محارب از جوانان مرزنشین، قاچاق اعم از انسان و کالا، ترانزیت انواع مواد مخدر، مشکلات متعدد مربوط به گمرک، سیاست خارجی ناپایدار کشورهای همسایه و ...

سیدمحمد عابدی نیز در این مراسم امنیت را یکی از مولفه های اصلی کشورها عنوان کرد وافزود: در نظام جمهوری اسلامی نیز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در راستای ایجاد و تامین امنیت، شهدای زیادی تقدیم انقلاب شده است و توانسته ایم با مشارکت مردم و اقتدار نیروهای مسلح امنیت پایدار در کشور ایجاد کنیم.

وی در ادامه بر تاثیرگذاری امنیت بر سایر مولفه های قدرت اشاره کرد وافزود: امنیت بر مولفه های زیادی از جمله سیاست، اقتصاد و مسائل اجتماعی تاثیر گذار است و در صورت تامین امنیت، ثبات سیاسی و اقتصادی وجود خواهد داشت.

فرماندهی هنگ مرزی استان نیز در این جلسه به همسایگی استان آذربایجان غربی با سه کشور ترکیه، عراق و نخجوان اشاره کرد و افزود: مجموعا با این سه کشور ۹۶۷ کیلومتر مرز مشترک داریم و ۱۲۳ روستای مرزی با ۲۰۳ هزار نفر مرز نشین در استان وجود دارد.

وی در ادامه تامین نظم و کنترل مرزهای کشور را از وظایف هنگ مرزی عنوان کرد و افزود: اجرای قوانین و پروتکل های مرزبانی و برگزاری نشست های مشترک امنیتی با کشورهای همجوار از دیگر وظایف هنگ مرزی می باشد.

در پایان این مراسم از خانواده‌های معظم شهداء توسط معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خوی با اهداء لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز