رییس جهاد کشاورزی لرستان:

کشاورزان لرستانی نسبت به بیمه کردن محصولات خود اقدام کنند /پیگیر مشکل چغندرکاران کوهدشتی هستیم

۱۳۹۷/۰۳/۱۳ - ۱۱:۵۸:۳۰
کد خبر: ۷۱۴۱۳۹
کشاورزان لرستانی نسبت به بیمه کردن محصولات خود اقدام کنند /پیگیر مشکل چغندرکاران کوهدشتی  هستیم
عبدالرضا بازدار گفت: کشاورزان لرستانی با مراجعه به صندوق بیمه محصولات کشاورزی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها نسبت به بیمه کردن محصولات خود اقدام کنند .

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛بازدار درحاشیه  جلسه ستاد بیمه محصولات کشاورزی لرستان به خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به شرایط خاص کشور ، از نظر حوادث غیر مترقبه ، استان لرستان یکی از استان های بحران خیز کشور است بنابراین محصولات کشاورزی ، باغی ، زراعی ، دام ، طیور و آبزیان آن متاثر از شرایط اقلیمی ، جوی و حوادث غیرمترقبه می باشد .

وی با اشاره به اهمیت صندوق بیمه ای محصولات کشاورزی ، افزود: دولت هیچ منابعی غیر از صندوق بیمه محصولات کشاورزی برای پرداخت خسارت در اختیار ندارد لذا از مردم عزیز ، کشاورزان و بهره برداران می خواهیم که حتما محصولات و واحدهای تولیدی خود را بیمه کنند زیرا هیچ راهکاری غیر از پرداخت خسارت از طریق بیمه واقعا وجود ندارد .

بازدار با اشاره به خسارات وارده در سه ماه نخست سال جاری،تصریح کرد: در سه ماهه اول امسال ، بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان به بخش های تولیدی و کشاورزی استان خسارت وارد شده و خیلی از آنها تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی صندوق بیمه قرار نداشته اند پس بنابراین خساراتی به آنها پرداخت نخواهد شد .

وی یادآورشد : ۹ هزار و ۷۰۰ هکتار خسارات وارد شده به حوزه باغات بوده که از این رقم فقط ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی بوده و قطعا آن سطحی که بیمه نبوده خسارتی دریافت نخواهد کرد .

بازدار با اشاره  به خسارات سه ماهه نخست سال جاری در حوزه زراعت ،خاطر نشان کرد: در سه ماهه اول امسال بیش از ۶۰ هزار هکتار از محصولات ما دچار خسارت شده که مقدار قابل توجهی از این ۶۰ هزار هکتار تحت پوشش بیمه محصولات نبوده اند و بخش خیلی کمی از آن که بیمه بوده حتما به آنها خسارت پرداخت می شود .

وی با اشاره به مشکل چغندرکاران شهرستان کوهدشت نیز بیان کرد : قراردادی میان کشاورزان و کارخانه داران بسته شده که طبق این قرارداد کارخانجات می بایست مقداری از پول را زمان تحویل چغندر و بخش دیگری را در دو قسط به کشاورزان پرداخت کنند ولی عمده مشکلی که وجود دارد و پیگیری کردیم این است که شکرهای فراوانی در انبار کارخانجات جمع شده که به محض فروش ، پول آن به کشاورزان داده خواهد شد .

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه نقدینگی برای تولید ، توسعه و ادامه راه کشاورزی لازم است از طریق کارخانجات مختلف پیگیر هستیم که بدون در نظر گرفتن شرایط قرارداد با کشاورز، پول را هر چه سریعتر به حساب این زحمتکشان واریز کنند و طلب کشاورزان پرداخت شود .

عبدالرضا بازدار تاکید کرد: باز هم از کشاورزان و بهره برداران خواهش می کنیم تا زمینه برای بیمه کردن محصولات فراهم است با مراجعه به صندوق بیمه محصولات کشاورزی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها نسبت به بیمه کردن محصولات خود اقدام کنند .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز