مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد :

۱۰ درصد روستاهای استان به شبکه آبرسانی وصل نیستند

۱۳۹۷/۰۶/۱۹ - ۱۵:۱۷:۰۱
کد خبر: ۷۱۵۵۹۰
۱۰ درصد روستاهای استان به شبکه آبرسانی وصل نیستند
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 90درصد جمعیت روستایی این استان از شبکه آبرسانی بهداشتی برخوردارند.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ فیض الله پاسره  گفت : یک هزارو 641 روستا در این استان وجود دارد که 10 درصد آن به علت پراکندگی و جمعیت اندک از شبکه آبرسانی برخوردار نیستند.

وی بیان کرد: 114 طرح آبرسانی با اعتبار بیش از 600 میلیارد ریال در مناطق مختلف این استان در دست اجراست.

پاسره ابراز کرد: از اعتبار اختصاص یافته به طرح های آبرسانی روستایی این استان تاکنون 48 درصد معادل 270 میلیارد ریال جذب شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: آب روستاهای استان توسط240 منبع آب تامین می شود که از این تعداد 127 چاه و مابقی چشمه است.

پاسره بیان کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد 60 هزار مشترک آب روستایی وجود دارد.

وی ابراز کرد: هم اکنون 180 روستای این استان به صورت سیار و با تانکر آبرسانی می شود که با توجه به پدیده خشکسالی این تعداد در حال افزایش است.

پاسره افزود: کم آبی روستاهای این استان را تهدید می کند به گونه ای که خشکسالی های چند سال اخیر موجب کاهش سطح آب های زیر زمینی و خشک شدن چشمه های فراوانی در کهگیلویه و بویراحمد شده است.

در اوایل سال گذشته۱۳۰ روستای استان به صورت سیار آبرسانی می شد.

کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غرب ایران 713هزار نفر جمعیت دارد.

جمعیت روستایی کهگیلویه و بویراحمد بین 2سرشماری عمومی نفوس ومسکن 90تا 95از 47درصد به 44درصد جمعیت استان کاهش پیدا کرده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز