بیش از ۱۵۷ هزار هکتار از مزارع غلات آذربایجان غربی علیه علفهای هرز سمپاشی شد

۱۳۹۷/۰۳/۱۹ - ۱۴:۵۹:۱۵
کد خبر: ۷۱۵۷۳۰
بیش از ۱۵۷ هزار هکتار از مزارع غلات آذربایجان غربی علیه علفهای هرز سمپاشی شد
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: با آغاز عملیات مبارزه شیمیایی با علف های هرز، از ابتدای فروردین ماه سال جاری تاکنون، درحدود۱۵۷ هزار و ۳۵۵ هکتار از مزارع گندم و جو استان عملیات سمپاشی انجام گرفته است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، جعفر وحدت با اعلام اینکه این سمپاشی در قالب عملیات مبارزه شیمیایی با علف های هرز پهن برگ و نازک برگ به صورت مجزا و توام در استان صورت گرفته است.

وی تصریح کرد : برابر بازدیدهای مکرر از اماکن و مزارع غلات آبی و دیم و بررسی گزارشات و فرم های زیستی سن غلات دهستان ها، اولین ریزش سن مادری در سال جاری در مزارع دیم گندم و جو در شهرستانهای مهاباد، بوکان، سردشت و ارومیه به صورت موردی مشاهده شده است و در بیش از ۱۴ هزار و ۳۸۰ هکتار ازمزارع غلات استان مبارزه با سن مادری انجام شده است و مبارزه با سن پوره نیز در بعضی از شهرستانهای استان اغاز شده و در حال انجام است .

وحدت ادامه داد: بر اساس تحقیقات صورت گرفته و سوابق عملیات اجرائی در کشور حاکی از ان است که مبارزه اصولی و فنی با سن غلات از طریق شناخت و اگاهی و به کار بردن تمامی عوامل موثر در کاهش جمعیت آن است .

این مسئول خاطر نشان کرد: این عملیات کنترلی بر اساس دستورالعمل های فنی و اجرائی صورت می گیرد تا خسارت آفت سن به حداقل برسد.

وی افزود: در سال زراعی ۹۶-۹۷ تا کنون بیش از ۳۰ اطلاعیه از سوی مدیریت حفظ نباتات جهاد کشاورزی شهرستانهای استان در خصوص کنترل عوامل خسارت زای محصولات باغی و زراعی صادر شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: اطلاعیه های پیش اگاهی به دلیل تعیین زمان مبارزه با افات، بیماریها، علفهای هرز و نحوه کنترل و مبارزه با این افات و بیماریها از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و با رعایت آن از بروز خسارت جلوگیری به عمل می اید.

وی از پایش مستمر مزارع گندم آبی و دیم از نظر تراکم آفت سن گندم در سطح استان خبر داد و گفت: به علت تغییرات شدید آب و هوایی و بارش های متوالی در استان جمعیت سن در سال جاری دچار نوسان شده و هم اکنون پایش و مبارزه با پوره سن در استان توسط کمیته های شهرستانی صورت می گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز