معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه:

طرح جریمه مشمولان غایب نظام وظیفه در حال اجراست

۱۳۹۷/۰۳/۲۱ - ۱۰:۵۹:۱۸
کد خبر: ۷۱۶۲۸۰
طرح جریمه مشمولان غایب نظام وظیفه در حال اجراست
الزامیست که تکلیف خدمت سربازی کلیه افراد به کارگیری شده در ارگان‌ها مشخص شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سرهنگ هوشنگ زندی معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارداشت: بایستی تکلیف خدمات سربازی کلیه افراد بکارگیری شده در ارگان‌ها مشخص شود.

وی افزود:  برخی محدودیت‌ها برای بکارگیری مشمولان غایب نظام وظیفه برای کلیه افراد به کارگیری شده در ارگان‌ها الزامی است و باید تکلیف خدمت سربازی آنها مشخص شده باشد.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه گفت: بر اساس ماده ۶۳ قانون وظیفه عمومی، استخدام کنندگان مشمولین غایب در وزارت خانه‌ها، موسسات دولتی و ارگان‌ها برای بار اول شش‌میلیون و ۵۰۷ هزار تومان و برای بار دوم و سوم سه برابر این قیمت جریمه به آنان تعلق می‌گیرد.

سرهنگ زندی ادامه داد: کارفرمایانی که به هر صورت مشمولین غایب را در موسسات دولتی یا غیر دولتی از قبیل کارخانه‌ها، شرکت‌ها، آموزشگاه‌ها، کارگاه‌ها، مغازه‌ها و....به کارگیری کنند، توسط نیروی انتظامی و وزارتخانه به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

وی به میزان جریمه مشمولین غایب نظام وظیفه اشاره کرد و افزود: در این باره افراد زیر دیپلم ۱۰میلیون تومان، دیپلم ۱۵میلیون تومان، فوق دیپلم ۲۰ میلیون تومان، لیسانس ۲۵میلیون تومان، فوق‌لیسانس ۳۰ میلیون تومان، دکترای عمومی ۳۵میلیون تومان، دکترای پزشکی ۴۰میلیون تومان، دکترای تخصصی پزشکی ۴۵میلیون تومان، پزشکان متخصص و بالاتر ۵۰ میلیون تومان مشمول جریمه می‌باشند.

معاونت وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه گفت: مشمولانی که مدت هشت سال غیبت دارند می‌توانند در طرح خرید جریمه مشمولان غایب با مراجعه به پلیس  +۱۰ مراجعه کنند و ۳۰ درصد از جریمه را به صورت نقدی و مابقی را تا پایان سال به صورت اقساط پرداخت کنند.

سرهنگ زندی به امتیازات ویژه برای مشمولان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد اشاره کرد و گفت:  شیوه‌نامه‌ای در این مورد تنظیم شده است که پس از تأیید به اطلاع عموم مردم می‌رسد.

وی افزود: مشمولان غایبی که بیش از هشت سال غیبت داشته باشند به ازای هر سال جریمه آنها ۱۰ درصد افزوده می‌شود و مشمولان غایب برای پرداخت جریمه به ازای همسر ۵ درصد و به ازای هر فرزند ۵ درصد بخشودگی دارند.

معاونت وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه در پاسخ به خبرنگار برنا گفت: مشمولان نظام وظیفه در مناطق زلزله‌زده استان می‌توانند از طریق فرمانداری محل سکونت خود شش ماه تمدید سربازی داشته باشند و از طرف ستادکل نیروهای مسلح هم برای مشمولان زلزله‌زده اعلام شده بعد از گذراندن مراحل آموزشی به محل خدمت مورد نیاز اعزام می‌شوند.

 سرهنگ زندی گفت: کلیه شرایط معافیت و دیگر سوالات مخاطبین بر روی سایت www.vazifeh.pollice.ir  بارگزاری شده است و  متقاضیان می‌توانند با شماره تماس ۰۹۶۴۸ با قید کد استان(۰۸۳)برای استان کرمانشاه و یا کد استان محل سکونت خود با همکاران ما در تماس باشند و سامانه پیامکی ۱۱۰۲۰۶۰۱۰ آماده پاسخگویی به مشمولان نظام وظیفه در سراسر کشور می‌باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز