فرماندار شهرستان خبرداد:

عمده تصادفات استان مرکزی در راههای مواصلاتی ساوه رخ می دهد

۱۳۹۷/۰۳/۲۱ - ۱۵:۵۷:۰۵
کد خبر: ۷۱۶۶۵۲
عمده تصادفات استان مرکزی در راههای مواصلاتی ساوه رخ می دهد
فرماندار ساوه گفت: راههای مواصلاتی این شهرستان وضعیت مناسبی ندارد.

به گزارش برنا از اراک ، محمد بهاروند در جلسه کمیته فنی سامانه‌های هوشمند نظارتی استان مرکزی و شهرستان ساوه با تاکید بر اینکه عمده تصادفات استان مرکزی در حوزه استحفاظی راههای مواصلاتی ساوه رخ می دهد، عنوان کرد: حجم بالای تردد و  نامناسب بودن راههای مواصلاتی ساوه عامل بروز سوانح متعدد رانندگی است.

وی با تاکید بر اینکه نجات جان یک نفر به منزله نجات جامعه است، افزود: به منظور اتخاذ سازوکار مناسب در راستای کاهش تلفات جاده ای در این شهرستان کارگروه استانی بررسی این موضوع در سطح شهرستان تشکیل شده تا راهکارهای مناسب برای کاهش سوانح اتخاذ شود.

فرماندار ساوه خستگی و خواب آلودگی رانندگان در هنگام تردد از محور اتوبان ساوه همدان به عنوان پرحادثه ترین محور استان مرکزی را موجب واژگونی خودروها بیان کرد که بخش اعظمی از تلفات جاده ای را به خود اختصاص داده است و گفت: مجموعه مدیریتی شهرستان آمادگی خود را برای احداث مجتمع های خدماتی و رفاهی به منظور ایجاد فضایی برای استراحت و رفع خستگی رانندگان اعلام می کند.

وی یکی از موانع پیش روی سرمایه گذاران برای احداث مجتمع خدماتی رفاهی در این محور، دریافت تضمین نقدی از سوی وزارت راه و شهرسازی به ارزش 200 میلیون از سرمایه گذاران اعلام کرد و گفت: به منظور تسهیل در روند صدور مجوز برای احداث مجتمع های خدماتی و رفاهی پیشنهاد می شود که نحوه اخذ تضمین به صورت نقدی تغییر یافته و تضمین دیگری نظیر چک یا سفته اخذ شود.

بهاروند خواستار ایمن سازی این محور شد و گفت: ایجاد شیارهای لرزاننده، نصب روشنایی در نقاط مستعد حادثه، راه اندازی پلیس راه در گردنه دخان و استقرار جرثقیل و تامین امکانات لازم در محور به منظور نجات جان انسان هایی که در داخل خودرو محبوس شدند و نصب علائم هشدار دهنده به میزان کافی را از جمله مواردی بیان کرد که در کاهش آمار مرگ و میر موثر است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز