شنا کردن در تمامی سد های استان ممنوع است

۱۳۹۷/۰۳/۲۷ - ۱۰:۳۸:۳۱
کد خبر: ۷۱۸۵۸۸
شنا کردن در  تمامی سد های استان ممنوع است
رئیس هیات نجات غریق و غواصی همدان با بیان اینکه شنا کردن در تمامی سدها و آبگیرهای این استان ممنوع است نسبت به شناکردن در آب های آزاد این استان هشدار داد.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ سیروس سوریان روز شنبه از خانواده ها خواست اجازه شنا کردن به فرزندان خود در این مناطق را ندهند چراکه با توجه به افزایش دمای هوا جوانان مشتاق به شناکردن در سدها و آب بندها هستند و تجربه نداشتن کافی و نیز آگاه نبودن نسبت به خطرات احتمالی جان آنها را تهدید می کند.

وی بیان کرد: انتظار داریم شناگران به جای استفاده از این فضای خطرناک، در استخرهای شنا حضور یابند.

سوریان تاکید کرد: باید بپذیریم که سدها و آب های آزاد استانداردهای لازم را برای شناکردن ندارند و بسیاری از افرادی که در این مناطق دچار غرق زدگی می شوند، اصول و فنون شنا را نمی دانند.

رئیس هیات نجات غریق و غواصی همدان افزود: 27 استخر در سطح استان فعال و آماده خدمات دهی به علاقه مندان به شنا با حداقل هزینه هستند.

وی افزود: همچنین با توجه به وضعیت و ناهمواری های بستر مخازن سدها و همچنین ویژگی های خاص تاسیسات آبی مانند کانال های آبیاری و زهکشی و حوضچه های تغذیه مصنوعی و استخرهای ذخیره آب، شنا کردن در این تاسیسات بسیار خطرناک است و احتمال غرق شدگی و پیامدهای همچون مرگ را به دنبال دارد.

سوریان یادآور شد: هرگونه نظارت و کنترل و ایجاد امنیت در اماکن آبی و استخرهای موجود در محدوده شهر و شهرک ها بر عهده هیات ورزشی نجات غریق و غواصی است که در طول سال های گذشته در اجرای این مهم و ایجاد امنیت کامل استفاده کنندگان مکان های آبی ورزشی تلاش لازم صورت گرفته است.

وی ادامه داد: البته سایر دستگاه های مسئول در نظارت دقیق بر سدها و آبگیرها اقدام کنند چرا که سرکشی از مناطق آب های آزاد به ویژه سدها ضروری است و انتظار داریم امسال از سوی دستگاه های مسئول نظارت دقیق و مداوم صورت گیرد.

هر سال با شروع فصل گرما شهروندان برای شنا به سدها و تاسیسات آبی استان می روند که در برخی موارد با حوادث ناگواری از جمله غرق شدن همراه است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز