بیشترین زائر حج تمتع ۹۷ از خراسان رضوی؛

۷۹ کاروان با حدود ۱۱ هزار زائر عازم سرزمین وحی می شوند

۱۳۹۷/۰۳/۲۹ - ۱۱:۰۹:۰۵
کد خبر: ۷۱۹۵۹۰
۷۹ کاروان با حدود ۱۱ هزار زائر عازم سرزمین وحی می شوند
مدیر کل امور رفاهی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه امسال بیشترین زائر حج تمتع کشور از این خطه است ، گفت : ۱۳.۷ درصد زائران حج تمتع سال ۹۷ کشور از خراسان رضوی هستند و استان های تهران با ۱۲.۷ و اصفهان با ۷.۳ در رده های بعدی قرار دارند.

  مهدی فروزان در گفتگو با خبرنگار برنا در مشهد با اشاره به برگزاری نخستین جلسه هماهنگی حج تمتع سال 97 استان افزود : 10 هزار و 915 زائر امسال استان به این مراسم عبادی – سیاسی اعزام می شوند که با عوامل اجرایی و نیز یک هزار و 600 زائر خراسان شمالی که از فرودگاه شهید هاشمی نژاد اعزام می شود به 14 هزار نفر می رسد.

 وی عنوان کرد : زائران استان در قالب 79 کاروان از فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد به سرزمین وحی اعزام می شوند که از این تعداد 18 کاروان با یک هزار و 10 زائر اهل سنت هستند .

وی گفت : در مجموع 42 کاروان با جمعیت 5 هزار و 885 زائر از مشهد و 37 کاروان با ظرفیت 5 هزار و 30 نفر زائران شهرستان های استان هستند که با هشت بوئینگ 747 سعودی و 32 هواپیمای ایرباس 300-300 انتقال می یابند.

به گفته وی ، اعزام این کاروان ها از 28 تیرماه آغاز و تا 20 مردادماه ادامه می یابد که از این تعداد 35 کاروان مدینه اول از 28 تیرماه تا هشتم مردادماه عازم سرزمین وحی می شوند واعزام 44 کاروان مدینه بعد هم از 11 تا 20 مردادماه انجام می گردد.

 فروزان افزود : نخستین دوره آموزش همگانی ویژه 5 هزار و 885 زائر مشهدی اول تیرماه در محل سالن شهید بهشتی با حضور حجت الاسلام سید علی قاضی عسگر نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت برگزار می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز