"رییس کل دادگستری لرستان" در نشست خبری :

مختومه شدن ۱۴۵هزارپرونده در سال گذشته/حساسیت مردم ومسئولین نسبت به مبارزه با فساد

۱۳۹۷/۰۳/۳۱ - ۱۳:۴۰:۵۵
کد خبر: ۷۲۰۵۲۵
مختومه شدن ۱۴۵هزارپرونده در سال گذشته/حساسیت  مردم ومسئولین نسبت به مبارزه با فساد
جعفر بدری گفت: 145هزارپرونده در سال 96 مختومه شد که از این تعداد پرونده ها 16هزارپرونده به دادگاه تجدید نظر ارجاع داده شده بودو20درصد آنها نیز نقض شدند.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ بدری که پیش از ظهر روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان سخن می گفت با بیان این مطلب اظهار کرد:همچنین 76 هزار پرونده در شوراها حل و اختلاف استان  مختومه شدند.

وی با اشاره به پرونده های مطبوعاتی  تعداد شکایت از مطبوعات را در سال گذشته  8 پرونده عنوان کرد وافزود: در این خصوص طی سال جاری  تنها 2 پرونده داشته‌ایم.

*حساسیت  مردم ومسئولین نسبت به مبارزه با فساد

بدری با تاکید براین نکته  که در امر  مبارزه با فساد، بزرگترین و موثرترین کار را دادگستری‌ها انجام داده‌اند ،تصریح کرد:  مسئله فساد از حساسیت بسیار بالایی هم در بین مردم وهم نزد  مسئولین برخوردار است و در این رابطه حفاظت اطلاعات در دادگستری و ادارات تابع اقدامات خوبی انجام داده و هرگونه شکایت از کارمندها و قضات از سوی شهروندان را مورد بررسی قرار می‌دهد.

*برگشت ملک 72میلیاردی  به شهرداری خرم آباد

وی با بیان اینکه شهرداری وقت خرم آباد در میدان دانشجو این شهرزمینی به مساحت  24 هزار مترمربع به شرکتی برای احداث 3 برج مسکونی فروخته است،یادآورشد: سند رسمی آن را قبل از اینکه تعهدات انجام دهد منتقل  کرده است تا شرکت ظرف سه سال این ساختمان را بسازد.

بدری ادامه داد: صاحب شرکت مذکوربعد از تغییردر  شهرداری به دستگاه قضا مراجعه کرده ودر این رابطه  دادخواستی  به  دادگاه ارسال کرد که  شرایط برای فسخ معامله فراهم شود.

وی با بیان اینکه  ارزش ملکی که 72 میلیارد تومان بود به مالکیت شهرداری برگشت،خاطر نشان کرد: . دادگاه در سال 96 حکمی صادر کرد که ارزش ملک مذکور 72 میلیارد تومان بوده و در نهایت چون تعهدات طرف مقابل اجرا نشده بود قیمت این ملک به مالکیت شهرداری خرم آباد برگشت. 

رییس کل دادگستری لرستان با اشاره به ادعای مالکیت برخی اشخاص  در مناطق  میدان کیو و اطراف قلعه در خرم آباد ،گفت: برخی از افراد با اسناد واهی ادعای مالکیت برخی از مناطق خرم‌آباد از جمله میدان کیو و اطراف قلعه را داشته  که پرونده آنها مدیریت  و وارد شعبه 2 تجدید نظر شده است.

بدری با بیان اینکه گاهی اشخاصی  از راه های غیرقانونی سند هم گرفته اند،افزود:یک نفر سند  ملکی که یک ملک سنگی بوده را  در قاضی آباد به وسعت 1380 متر گرفته است که با شکایت منابع طبیعی مبنی بر اینکه این زمین  جز مستثنیات است حکم مالکیت باطل و ملک به دولت برگش داده شد .

*بررسی مشکلات پروژه برج های دو قلو خرم آباد

وی ضمن اشاره   به وضعیت ومشکلات پروژه برج های دو قلو خرم آباد ،تصریح کرد: طبق قراردادی در   سال 93 حدود 17هزار متر زمین در اختیار شرکتی قرار گرفته تا با تامین منابع مالی 150هزار متر ساختمان این مجتمع را  در بهترین نقطه خرم آباد احداث کند.

بدری با اشاره به تعهدات 36ماهه این شرکت برای احداث این مجتمع، گفت:   این پروژه باید 36 ماهه اجرا می شد، یک سال از تعهد گذشته و کل پروژه 20 درصد پیشرفت داردوتعهدات آن انجام نشده است .

وی با بیان اینکه نامه ای به بازرسی و شهرداری نوشتیم تا این پروژه را بررسی کنند،یادآورشد:ما به اعضای شورای شهر تذکر دادیم و تاخیر در اجرای پروژه باید بررسی شود.

 بدری در خصوص ساختمان استانداری لرستان نیز اظهار کرد:بازرسی استان  به منظور بررسی جزئیات قرارداد مربوط به این پروژه  ورود پیدا کرده است انعقاد قراردادها مشخص شودهمچنین مشکلات مربوط  به اعتبار لازم برای تکمیل  این پروژه در حال بررسی است .

*کشفیات مواد مخدر در استان

ریس کل دادگستری لرستان با اشاره به کشفیات مواد مخدرطی  سال 96 را  بیش از 4تن و46کیلوگرم ،عنوان کردوگفت:در سه ماهه اول سال جاری  نیز یک تن و 66 کیلوگرم انواع موادمخدر در استان کشف شده است.

جعفربدری با اشاره  عملکرد دولت در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی ،بیان کرد: مسئولین برای برنامه ریزی در جهت  کاهش آسیب‌های اجتماعی  تلاش بیشتری داشته باشند. 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز